اخبار داغ

ساخت تجهیزی کاربردی در شرکت پایانه‌های نفتی

یک نمونه تجهیز مرتبط با گوی‌های شناور با استفاده از توان متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی بومی‌سازی شد و پس از انجام تست‌های لازم روی دو دستگاه گوی شناور پایانه میعانات گازی عسلویه نصب و عملیاتی شد. به گزارش تجهیز نیوز به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیرعامل […]

اشتراک گذاری
26 شهریور 1399
80 بازدید
کد مطلب : 5218

یک نمونه تجهیز مرتبط با گوی‌های شناور با استفاده از توان متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی بومی‌سازی شد و پس از انجام تست‌های لازم روی دو دستگاه گوی شناور پایانه میعانات گازی عسلویه نصب و عملیاتی شد.

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیرعامل این شرکت گفت: استفاده از توانمندی‌های داخلی از اولویت‌های اصلی این شرکت است تا بر اساس آن در خرید تجهیزات خارجی بی‌نیاز شویم و واحدهای فنی و مهندسی این شرکت گام‌های مؤثری در خودکفایی تولید قطعات و تجهیزات موردنیاز شرکت برداشته‌اند و با این کارها صرفه‌جویی ارزی بالایی رقم خورده است.

وی افزود: در شرایط خاص کنونی و با توجه به اعمال تحریم از سوی کشورهای خارجی، متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی موفق شدند یکی از تجهیزات کاربردی با عنوان گوی شناور را طراحی و بومی‌سازی کنند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اظهار کرد: همه گوی‌های شناور که برای بارگیری سیالات  استفاده می‌شوند با توجه به ماهیت چرخشی در حین بارگیری و اتصال به کشتی دارای تنش‌های حرکتی روی خطوط جریانی هستند که این ارتعاش‌ها و تنش‌های ناشی از نوسانات فشار سیال و همچنین حرکت تجهیزات از سوی اتصال ارتجاعی (لرزه‌گیر) جذب و مهار می‌شود.

اسدروز تأکید کرد: تجهیز ساخته‌شده لرزه‌گیر (EXPANSION  JOINTS) به‌عنوان یک تجهیز تولید خارج و در انحصار شرکت گارلوک آمریکا است و با توجه به نبود امکان خرید، از سوی متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران و شرکت‌های داخلی طراحی و ساخته شد که با این کار گام‌های مؤثری در زمینه خودکفایی تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز پایانه‌های نفتی ایران برداشته شد و صرفه‌جویی ارزی بالایی حدود ۱۰ برابر قیمت کمتر نسبت به نمونه خارجی آن به همراه داشته است.

وی اظهار کرد: خرید از داخل افزون بر منافع مادی سبب کاهش زمان و هزینه‌های تأمین کالا، افزایش کیفیت قطعات ساخت داخل کشور، کاهش وابستگی به خارج از کشور، جلوگیری از خروج ارز و حمایت از سازندگان و تولیدکنندگان کشور و همچنین استمرار و پایداری زنجیره ارزش نفت و گاز می‌شود که دستاورد آن حرکت به سمت خودکفایی و تولید قطعات یدکی حساس پرمصرف در داخل کشور خواهد شد

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *