اخبار داغ

روش های کاهش رتبه الکسا

۱) نوشتن محتوای با کیفیت برای کاهش رتبه الکسا یکی از بهترین روش ها برای کاهش رتبه الکسا نوشتن محتوای با کیفیت و حرفه‌ای است. محتوای که داخل سایتتان تولید می کنید باید محتوای با کیفیتی باشد. به این نکته توجه کنید که هدف اصلی شما از تولید محتوا این است که بتوانید مخاطبان و […]

اشتراک گذاری
26 شهریور 1399
90 بازدید
کد مطلب : 5262

۱) نوشتن محتوای با کیفیت برای کاهش رتبه الکسا

یکی از بهترین روش ها برای کاهش رتبه الکسا نوشتن محتوای با کیفیت و حرفه‌ای است. محتوای که داخل سایتتان تولید می کنید باید محتوای با کیفیتی باشد. به این نکته توجه کنید که هدف اصلی شما از تولید محتوا این است که بتوانید مخاطبان و کاربران زیادی را جذب وب سایت تان کنید و با پیاده سازی مباحث بازاریابی اینترنتی آن ها را به مشتری تبدیل کنید.

اما برای اینکه بتوانید مخاطبان زیادی را جذب سایت تان کنید باید محتوای با کیفیت تولید کنید. شاید فکر کنید که تولید محتوا ممکن است کار سخت و دشواری باشد به این دلیل که خیلی از افراد در جلسه مشاوره از من میپرسند برای تولید محتوا تخصص و مهارتی نداریم و اصلا نمی دانیم در چه زمینه‌ای باید شروع به تولید محتوا کنیم.

اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید و واقعاً فکر می‌کنید که تولید محتوای کار بسیار سختی است و نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد می خواهم به شما بگویم که اصلاً این طور نیست و شما می توانید بدون اینکه در این زمینه مهارت و تخصص کافی داشته باشید محتواهای با کیفیت و حرفه‌ای برای سایتتان و کسب و کارتان تولید کنید.

منظور از تولید محتوا یعنی خلق محتوا نیست ! شما با جمع آوری اطلاعات در هر زمینه ای می توانید با کیفیت ترین محتوا را به مخاطبان و کاربران تان ارائه بدهید. در هر زمینه که قصد کسب درآمد از اینترنت را دارید و میخواهید کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید می توانید نامحدود محتوا تولید کنید.

اما برای اینکه بتوانید با استفاده از تولید محتوا رتبه الکسا سایت تان را پایین بیاورید و باعث بهبود رتبه الکسا سایت تان شوید باید در حوزه‌های شروع به تولید محتوا و نوشتن مقاله ای کنید که پربازدید هستند. برای پیدا کردن چنین کلمات پربازدیدی می توانید از یک سری ابزار های گوگل مثلkeyword planner و google trends استفاده کنید.

هدف اصلی ما این است که شما کلماتی را پیدا کنید که در گوگل جستجوی زیادی می‌شوند و اگر بتوانید محتوای با کیفیت و حرفه‌ای برای چنین کلمات تولید کنید و به نتایج اول گوگل برسید به راحتی می توانید رتبه الکسای سایت تان را کاهش دهید.

پیدا کردن چنین عباراتی کار زیاد سخت و دشواری نیست برای همین توصیه می کنم حتما از ابزارهایی که در بالا به شما معرفی کردیم استفاده کنید و چنین کلماتی را در کسب و کار خودتان پیدا کنید و شروع به تولید محتوای با کیفیت و حرفه ای کنید . اگر بتوانید سایتتان را در چنین کلماتی بالا بیاورید تا در نتایج اول گوگل دیده شوید هم تعداد بازدیدکنندگان سایت تان افزایش پیدا می کند به همین که باعث کاهش رتبه الکسا سایت تان می شود.

به عنوان مثال در حوزه کاری ما عبارات ” کار در منزل” و ” کسب و کار خانگی” جزء عبارت پرسرچ هستند که مخاطبان و کاربران زیادی آنها را در گوگل جستجو می کنند. شما هم در هر حوزه ای که کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کردید چنین کلمات کلیدی را پیدا کنید و سعی کنید که روی چنین کلمات رتبه بگید. اگر میخواهید با مبحث تولید محتوا کامل آشنا شوید پیشنهاد میکنم مقاله زیر را مطالعه کنید.

۲) کاهش رتبه الکسا با نوشتن محتوای آسمان خراش

یکی دیگر از روش های که باعث کاهش و بهبود رتبه الکسا سایت تان می شود نوشتن محتوای آسمان خراش و طولانیست. در هر زمینه ای که سایت راه اندازی کردید می توانید شروع به تولید محتوا طولانی یا همان آسمان خراش کنید. منظور از محتوای آسمان خراش محتوای هستند که نسبت به محتوای رقیبانتان بسیار طولانی تر هستند.

برای تولید محتوای آسمان خراش قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید باید محتوای رقیبانتان را به صورت کامل بررسی کنید. کامل ببینید که رقیبانتان در چه زمینه و با چه موضوع ها شروع به تولید محتوا کردند و محتوای که تولید کردند چند کلمه است برای اینکه بتوانید محتوای آسمان خراش و طولانی تولید کنید باید محتوای تان کامل‌تر و جامع‌تر از رقیبانتان باشد.

برای تولید محتوای آسمان خراش تعداد کلمات و طول محتوا رقیبانتان را کامل بررسی کنید. ببینید که راجع به چه موضوعی محتوا نوشته اند و شما کامل تر و جامع تر از آنها بنویسید. به عنوان مثال اگر رقیبانتان نهایتاً در مورد موضوعی ۱۰۰۰ کلمه نوشته بودند شما سعی کنید دو الی سه برابر آن محتوا بنویسید. یعنی طول محتوای تان ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کلمه باشد.

سعی کنید برای تولید محتوای آسمان خراش از کلمات کلیدی اصلی و هم خانواده با کلمات کلیدی اصلی تان در محتوا استفاده کنید این کار باعث می شود هم طول مقاله تان زیاد شود و هم اینکه روی کلمات بیشتری به نتایج اول برسید.

از تگهای H2 و H3 به درستی استفاده کنید. سعی کنید محتوای که می نویسید تمام موضوعات محتوای رقیبانتان را پوشش بدهد طوری که وقتی کسی محتوای تان را خواند دیگر نیازی نباشد محتوای رقیبانتان را مطالعه کند. در محتوایی که میخواهید تولید کنید سعی کنید به مطالب داخلی و مطالب خارجی لینک های داخلی و خارجی بدهید. سعی کنید در مقاله ای که تولید می کنید تعداد کامنت هایتان را افزایش بدهید. هرچه کامنت مطالبتان بیشتر باشد و افزایش پیدا کند باعث بهبود و کاهش رتبه الکسا سایت تان می شود زیرا این کار باعث می شود که محتوای تان به مرور زمان به محتوای آسمان خراش تبدیل شود.

۳) کاهش رتبه الکسا از طریق تولید و انتشار ویدیو

یکی دیگر از روش ها برای کاهش رتبه الکسا تولید ویدیو با کیفیت برای مخاطبان و کاربران تان است. همانطور که میدانید ویدیو همیشه محبوب ترین فرمت محتوایی به حساب می آید. تولید ویدیو اصلا کار سخت و دشواری نیست. شما می توانید در هر زمینه ای که کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کردید شروع به تولید محتوای ویدیو کنید و هم در سایت تان منتشر کنید و هم در شبکه های اشتراک ویدیو. وقتی ویدیو های تان را در سایت های اشتراک ویدیو مثل یوتیوب، آپارات، نماشا و… منتشر کنید مخاطبان زیادی از طریق ویدیوهای شما وارد سایت تان می شوند همین موضوع باعث کاهش رتبه الکسای سایت تان می شود.

خیلی از دوستان فکر می کنند که تولید محتوای ویدیویی کار بسیار سخت و دشواری است و نیاز به دوربین های حرفه ای و یک سری تجهیزات مثل پرده سبز، میکروفون و… می باشد. در صورتی که اصلا برای تولید ویدیو نیازی به دوربین‌های حرفه‌ای و چنین تجهیزاتی نیست و شما با استفاده از سیستم لپ تاپ، کامپیوتر و گوشی موبایل تان می توانید برای سایتتان محتوای ویدیویی تولید کنید.

برای تولید محتوای ویدیویی شما می توانید مقالات سایتتان را به ویدیو تبدیل کنید. یعنی پاورپوینت بسازید و با استفاده از نرم افزارهایی مثل کمتاسیا استدیو از صفحه کامپیوتر تان فیلم بگیرید و همان مقاله تان را به ویدیو تبدیل کنید و صفحه پاورپوینت فیلم بگیرید و در وبسایت اشتراک ویدیو منتشر کنید.

تولید محتوای ویدیویی علاوه بر این که باعث بهبود رتبه الکسا می شود باعث اعتماد سازی بیشتر مخاطبان تان نسبت به شما می شود و همین موضوع باعث می‌شود که درآمد اینترنت تان افزایش پیدا کند و بسیاری از افراد داخل محصولات و دوره های شما شرکت کنند.

۴) بهبود رتبه الکسا از طریق انتشار مقاله در سایت های دیگر

یکی دیگر از روش ها برای بهبود رتبه الکسا انتشار مقالات در وب سایت های دیگران است. شما با استفاده از پست مهمان و انتشار مقاله در سایت های دیگران می توانید مخاطبان و کاربران زیادی را به سایتتان هدایت کنید. وب سایت های زیادی هستند که این امکان را به شما می دهند مقالات تان را درون آنها منتشر کنید و به سایت تان لینک بدهید. این کار نه تنها باعث بهبود و کاهش رتبه الکسای سایتتان می شود بلکه باعث دریافت بک لینک میشود و تاثیر مثبتی روی سئو و بهینه سازی سایت تان می گذارد و باعث می شود که زودتر در کلمات کلیدی متفاوتی به نتایج اول گوگل برسید.

شما با انتشار مقاله در وب سایت های دیگران، انجمن ها و فرم ها می توانید هم به سایتتان لینک بدهید و هم مخاطبان و کاربران زیادی را از طریق آنها جذب سایت تان کنید و با پیاده سازی بازاریابی اینترنتی بر روی آنها آن ها را به مشتری تبدیل کنید.

۵) کاهش رتبه الکسا از طریق سئو سایت

بهینه سازی و سئو سایت یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای کاهش رتبه الکسا می باشد. سئو یا SEO به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر بخصوص گوگل است. اگر سایت تان را راه اندازی کرده باشید می دانید که برای این که بتوانید مخاطبان و کاربران زیادی را وارد سایت تان کنید باید سایت تان را برای گوگل بهینه سازی کنید.

بهینه سازی برای گوگل یعنی رتبه گرفتن در کلمات کلیدی و رسیدن به رتبه های اول گوگل. در هر زمینه ای که کسب و کارتان را راه اندازی کردید و وب سایت تان را طراحی کردید باید بهترین و اصلی ترین کلمات کلیدی حوزه کاری تان را انتخاب کنید و سعی کنید که روی کلمات کلیدی که انتخاب کردید رتبه بگیرید و به نتایج اول گوگل برسید. البته اگر بخواهم سئو سایت را خیلی دقیق تر به شما توضیح بدهم مبحث سئو به سه مرحله ی ۱) انتخاب کلمات کلیدی ۲) سئو داخلی و ۳) سئو خارجی تقسیم بندی می شود.

در مرحله اول شما باید بهترین کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید. انتخاب کلمات کلیدی بسیار مهم است و باید با استفاده از ابزارها و خود گوگل کلماتی که مخاطبان و کاربران در گوگل جستجو می کنند را پیدا کنید. راه و روش های زیادی برای انتخاب و پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارد ساده ترین آن استفاده از خود گوگل و پیشنهادهایی که در انتهای صفحه به شما میدهد است. به عنوان مثال برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی در زمینه دیجیتال مارکتینگ کلمه کلیدی ” دیجیتال مارکتینگ ” را طبق تصویر زیر در گوگل جستجو می کنیم و در انتهای صفحه گوگل یکسری کلمات کلیدی را به ما نشان می‌دهد که این کلمات کلیدی بهترین کلمات است که می‌توانیم سایت ما روی آنها بهینه سازی کنیم.

مرحله دوم سئو به معنی سئو داخلی یا on page seo است. به مجموعه کارهایی که باید داخل سایتتان انجام بدهید تا سایتتان بهینه‌سازی شود را سئو داخلی می گویند. مثل تولید محتوای هدفمند، محتوا سئو شده، بهینه سازی دسته ها و تگ ها، بهینه سازی سرعت سایت، سئو و بهینه سازی تصاویر، هاست پرسرعت و…

مرحله سوم در سئو به معنی سئو خارجی یا off page seo است. به مجموعه کارهایی که باید خارج از سایتتان انجام دهید تا سایتتان برای گوگل و بقیه موتورهای جستجو بهینه سازی شود مثل رپورتاژ آگهی و ساخت بک لینک و….

سئو و بهینه سازی سایت یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای بهبود و کاهش رتبه الکسا است

۶) بهبود رتبه الکسا از طریق شبکه های اجتماعی

یکی از روش ها برای بهبود رتبه الکسا استفاده از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام است. با پیشرفت در اینترنت و تکنولوژی هوشمند شدن گوشی های موبایل شبکه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام محبوبیت زیادی پیدا کردند. در ایران شبکه اجتماعی اینستاگرام بالای پنجاه میلیون عضو فعال دارد که یک موقعیت مناسب برای افرادی است که می خواهند مخاطبان و کاربران زیادی را از طریق این شبکه های اجتماعی جذب سایتشان کنند.
با تولید محتوای هدفمند فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می توانید مخاطبان زیادی را از طریق شبکه های اجتماعی وارد سایتتان کنید و این کار نه تنها باعث کاهش رتبه الکسا سایت تان شود بلکه می توانید افراد زیادی را از طریق شبکه‌های اجتماعی به مشتری تبدیل کنید و از آنها بخواهید که محصولات و خدماتتان را تهیه کنند.

جمع بندی

افزایش بازدید سایت باعث کاهش و بهبود رتبه الکسا می شود. با توجه به اینکه بسیاری از افراد به دنبال کاهش رتبه الکسا می هستند در این مقاله شما را با ۷ روش کاملاً رایگان آشنا خواهیم کرد که می توانید به صورت رایگان رتبه الکسای سایتتون را کاهش دهید. برای کاهش رتبه الکسا بهترین کاری که می‌توانید کنید این است که مخاطبان و کاربران زیادی را جذب سایتتان کنید.

اگر اصول گفته شده در این مقاله را به صورت مداوم رعایت کنید می توانید بعد از مدتی رتبه الکسای سایتتون را کاهش دهید. شاید بپرسید که بهترین روش برای بهبود رتبه الکسا چیست؟ بهترین روش برای کاهش رتبه الکسا تولید محتوای هدفمند برای مخاطبان و کاربران تان است.

اگر بخواهید کاری کنید که کاربرانتان راحت تر شما را پیدا کنند نه تنها باید سایتتان را بهینه سازی کنید بلکه باید محتوایی تولید کنید که نیاز به مخاطبان تان را هدف قرار دهید. یعنی شما باید نیاز مخاطبان تان را بررسی کنید و ببینید که نیاز و مشکلات شان چیست و با توجه به مشکلات شان شروع به تولید محتوا هدفمند کنید. به این نکته توجه کنید که کاهش رتبه الکسا به تنهایی کافی نیست! سعی کنید وقتتان را فقط برای اعتماد سازی بگذارید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *