اخبار داغ

خلیفه حفتر به پایان دادن به محاصره نفتی لیبی متعهد است

آمریکا اعلام کرد که خلیفه حفتر، رهبر نیروهای مسلح شرق لیبی به پایان دادن به محاصره نفتی لیبی متعهد است. به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، سفیر آمریکا در لیبی روز شنبه (۲۲ شهریورماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی مستقر در شرق لیبی، متعهد شده است به محاصره چند ماهه تأسیسات نفتی […]

اشتراک گذاری
23 شهریور 1399
96 بازدید
کد مطلب : 4919

آمریکا اعلام کرد که خلیفه حفتر، رهبر نیروهای مسلح شرق لیبی به پایان دادن به محاصره نفتی لیبی متعهد است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، سفیر آمریکا در لیبی روز شنبه (۲۲ شهریورماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی مستقر در شرق لیبی، متعهد شده است به محاصره چند ماهه تأسیسات نفتی پایان دهد، اما مشخص نیست آیا میدان‌ها و بنادر نفتی دوباره بازگشایی می‌شوند.

در این بیانیه آمده است: ارتش ملی لیبی (LNA)، مستقر در شرق این کشور، تعهد شخصی ژنرال حفتر را برای اجازه بازگشایی کامل بخش انرژی لیبی – حداکثر تا ۱۲ سپتامبر – اعلام کرده است.

به گزارش تجهیز نیوز ، جناح‌های مستقر در شرق و غرب لیبی که هر دو مورد حمایت متحدان خارجی خود هستند، سال‌هاست در حال رقابت برای کسب قدرت‌اند و توزیع درآمد نفتی علت اصلی تنش آنهاست.

در پی محاصره چند پایانه بزرگ نفتی در شرق لیبی و میدان‌های نفتی جنوب این کشور توسط نیروهای مسلح وفادار به خلیفه حفتر، در ۱۸ ژانویه، اقتصاد این کشور دچار بحران شد و محاصره نفتی افزون بر زیان‌های مالی به قطعی برق در لیبی انجامید.

سفارت آمریکا اظهار کرد که در مذاکرات اخیر با طیف گسترده‌ای از رهبران لیبی از مدلی مالی که تضمین معتبری برای مدیریت شفاف درآمدهای نفت و گاز است حمایت می‌کند.

در این بیانیه آمده است: سفارت آمریکا از اجماع لیبی درباره فرارسیدن زمان بازگشایی بخش انرژی این کشور، استقبال می‌کند.

یک منبع نزدیک به حفتر گفت: حفتر برای نخستین بار در تاریخ لیبی توانست شرایط توزیع عادلانه درآمد (نفت) را به‌دست آورد.

وی افزود: به‌زودی بیانیه‌ای رسمی اعلام خواهد شد.

مهندسان دو میدان نفتی و یک بندر نفتی اعلام کردند که آنها همچنان بسته هستند. شرکت ملی نفت لیبی (NOC)، مستقر در طرابلس و سخنگوی ارتش ملی لیبی هیچ اظهارنظری در این باره نکردند.

به گزارش تجهیز نیوز ، شرکت ملی نفت لیبی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرده بود که پیشنهاد ابتکاری این شرکت برای ازسرگیری تولید و صادرات نفت، مسدود کردن درآمدهای شرکت ملی نفت لیبی در «بانک خارجی لیبی» است که به موازات آن شرایط اقتصادی که تضمین‌کننده دستیابی به شفافیت مالی است احیا می‌شود.

اگرچه مقامات شرق لیبی اجازه داده‌اند برخی از فرآورده‌های نفتی ذخیره‌شده به‌منظور کاهش بحران تولید برق شرق لیبی صادر شود، هنوز محاصره را لغو نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *