اخبار داغ

۷۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی با گازرسانی به نیروگاه‌ها

معاون وزیر نفت در امور گاز اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون با گازرسانی به نیروگاه‌ها ۷۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی شده است. به گزارش خبرنگار تجهیز نیوز، حسن منتظرتربتی امروز (دوشنبه ۱۷ شهریورماه) در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی در استان کرمانشاه با اشاره به تصویب بند «ق» تبصره دو قانون […]

اشتراک گذاری
18 شهریور 1399
94 بازدید
کد مطلب : 4616

معاون وزیر نفت در امور گاز اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون با گازرسانی به نیروگاه‌ها ۷۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی شده است.

به گزارش خبرنگار تجهیز نیوز، حسن منتظرتربتی امروز (دوشنبه ۱۷ شهریورماه) در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی در استان کرمانشاه با اشاره به تصویب بند «ق» تبصره دو قانون بودجه سال ۹۳ و کمک آن به شتاب‌بخشی در پروژه‌های گازرسانی گفت: گاپابررسانی به نیروگاه‌ها تا سال ۹۲ طوری بود که حدود ۳۰ درصد نیاز آنها با سوخت مایع تأمین می‌شد.

وی افزود: از ۶۲ میلیارد مترمکعب مصرف نیروگاه‌ها، ۲۷ میلیارد مترمکعب سوخت مایع بود و ۳۶ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی که اگر همان روند ادامه می‌یافت و افزایش تولید در پارس جنوبی نیز اتفاق نمی‌افتاد، تا امروز حداقل ۱۵۰ میلیارد لیتر سوخت مایع باید در نیروگاه‌ها مصرف می‌شد، از این رو با افزایش مقدار خوراک گاز نیروگاه‌ها معادل ۷۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: اگر این جایگزینی‌ها انجام نمی‌شد فقط معادل ۲ میلیون کامیون حمل‌ونقل نفت سفید، نفت کوره و نفت گاز و ۳.۲ میلیون کپسول گاز باید حمل و مصرف می‌شد که همه این صرفه‌جویی‌ها با افزایش گازرسانی انجام شده است.

به گفته تربتی، مجموع منافعی که از تصویب بند «ق» حاصل شده (بدون در نظر گرفتن صرفه‌جویی در نیروگاه‌ها) ۱۰ میلیارد دلار بوده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به استان کرمانشاه، اظهار کرد: در طول سال‌های اخیر گازرسانی به شهرها و روستاهای استان شتاب خوبی گرفته، هرچند واقعیت این است که درصد بهره‌مندی استان کرمانشاه به‌طور حتم باید بالاتر می‌بود.

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: تاکنون حدود هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان در استان کرمانشاه در بخش گازرسانی هزینه شده و ۳۰۰ میلیارد تومان هم پروژه جاری است و تلاش می‌شود مابقی منابع استان هم بدون محدودیت به‌طور حتم تأمین شود.

تربتی با اشاره به پویش استان سبز در کشور، تصریح کرد: امسال ۲۲ استان کشور با ۹۵ درصد بهره‌مندی سبز شدند و این روند تا پایان امسال ادامه دارد. با این روند تا پایان امسال ۳ هزار روستا و سال آینده هم ۳ هزار روستای دیگر گازرسانی می‌شوند که با توجه به اینکه کلنگ همه آنها زمین زده شده هیچ‌کدام برنامه نیست و همگی در حال اجرا هستند، بحث گازرسانی به روستاها که رئیس‌جمهوری از آن با عنوان انقلاب گازرسانی یاد کردند ادامه می‌یابد و در پایان دولت خبرهای خوبی خواهد داشت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *