اخبار داغ

اهواز ملک پایه گذار ترویج فرهنگ بیمه های ساختمان در خوزستان

فرهنگ سازی اساس و ریشه پیشرفت هر فعالیتی از جمله فعالیت های اقتصادی در جامعه است و صنعت بیمه نیز به عنوان یکی از بخش های اساسی و مهم اقتصاد هر کشور زمانی می تواند رشد و توسعه یابد که فرهنگ استفاده از آن در بین مردم نهادینه شده باشد. بنا به گزارش خبرنگار  پایگاه […]

اشتراک گذاری
16 شهریور 1399
115 بازدید
کد مطلب : 4502

فرهنگ سازی اساس و ریشه پیشرفت هر فعالیتی از جمله فعالیت های اقتصادی در جامعه است و صنعت بیمه نیز به عنوان یکی از بخش های اساسی و مهم اقتصاد هر کشور زمانی می تواند رشد و توسعه یابد که فرهنگ استفاده از آن در بین مردم نهادینه شده باشد.

بنا به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تجهیز نیوز : مهندس جعفر زاده مدیر مجموعه اهواز ملک در زمینه ترویج فرهنگ بیمه گفت : شنیدن عبارت “بیمه” ناخودآگاه اطمینان خاطری برای برخی افراد ایجاد می‌کند به این معنی که اگر اتفاقی برای سلامتی و یا اموال آنان بیفتد خسارت وارده جبران می‌شود اما افراد در برخی موارد، بیمه را هزینه اضافی دانسته و از بیمه کردن، بیم دارند در حالی که این اقدام برای آرامش روانی و آسایش اجتماعی لازم بوده و اقبال مردم به آن، نیازمند فرهنگ‌سازی است.

مهندس جعفر زاده افزود : از سال ۹۵ و بعد از وقوع حادثه ساختمان پلاسکو، شورای‌عالی شهرسازی و معماری مواردی را برای کاهش خطرات ناشی از وقوع سوانح مشابه در سطح کلانشهرهای کشور مصوب کردکه یکی از بندهای آن، لزوم اجباری شدن بیمه ساختمان، بخصوص ساختمان‌های بلندمرتبه کشور بود که درپی وقوع چندین حادثه تلخ در سال های گذشته،  اجباری شدن آن به ویژه در کلانشهرها  از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری به تمامی دستگاههای ذی ربط ابلاغ شد.

مهندس جعفر زاده کارشناس حوزه املاک در این خصوص به خبرنگار تجهیز نیوز اظهار داشت : حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند. ممکن است هر لحظه حادثه‌ای رخ دهد و طی آن به انسان‌ها و ساختمان‌ها آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد شود. با توجه به افزایش قیمت‌ها و رواج گرانی، ساخت و یا ترمیم دوباره یک خانه ساده برای افرادی با درآمد متوسط بسیار سخت و حتی غیر ممکن است، چه برسد به ساخت منزل برای افرادی که درآمد پایینی دارند و جزو اقشار ضعیف جامعه هستند. به همین علت، بهترین راه برای حل این مشکل فرهنگ سازی و آموزش استفاده از بیمه های ساختمانی به مدیران ساختمان هاست و اهواز ملک پایه گذار این فرهنگ سازی در همین راستا در خوزستان بوده و افتخار دارد به عنوان یک مجموعه عظیم در زمینه املاک با همکاری پرسنل آموزش دیده در این این راستا گام های موثری را بردارد .

مهندس جعفر زاده در خصوص عدم آشنایی مدیران ساختمان نسبت به وظایف خود در زمینه های ساختمان گفت : بیمه کردن ساختمان در برابر حوادثی مانند آتش سوزی یکی از مهم‌ترین وظایف مدیر ساختمان است. آتش سوزی یکی از حوادثی است که ممکن است هر لحظه رخ بدهد بنابراین بیمه کردن ساختمان در برابر آتش سوزی اولین و مهم‌ترین وظیفه مدیر ساختمان است. مدیر ساختمان باید براساس متراژ هر واحد سهم هر واحد را در بیمه آتش سوزی مشخص کرده و ساختمان را در برابر این حادثه بیمه کند.

مهندس جعفر زاده  فرهنگ سازی و آشنایی مردم با صنعت و مزایای بیمه ها درهنگام بروز حوادث را از جمله راهکارهای افزایش بهره گیری مردم از صنعت بیمه عنوان کرد و گفت: با توجه به فعالیت بیمه ها در حوزه تامین خسارات در زمان حوادث ولی این نهادها تنها متولی فرهنگ سازی در جامعه نیستند و دیگر بخش های جامعه از جمله رسانه ها نیز در این زمینه بیش از پیش باید فعالیت کنند.

ایشان در خاتمه این گفتگو اظهار داشتند مجموعه اهواز ملک جهت ترویج این فرهنگ و تشویق مدیران ساختمان با ایجاد تفاهم نامه هایی با مجموعه های بیمه گر، ضمن آموزش مدیران ساختمان برای برخی از آن ها بیمه های ساختمانی را با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می دادند که این کار با استقبال مدیران ساختمانی مواجه شده است  .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *