اخبار داغ

تولدی از جنس مهربانی

در وضعیت بیکاری ایجاد شده در جامعه، پیدا کردن کار برای خیلی از افراد، حکم گنج را دارد. مراکز کاریابی، یکی از امید های بیکاران برای پیدا کردن شغل هستند؛ هر چند همین مراکز نیز همانند گذشته رونق چندانی ندارند. در این میان کار پیدا کردن برای افراد عادی و سالم هم سخت است، چه برسد به افرادی که مشکل جسمی دارند.  بیکاری و […]

اشتراک گذاری
13 شهریور 1399
155 بازدید
کد مطلب : 4379

در وضعیت بیکاری ایجاد شده در جامعه، پیدا کردن کار برای خیلی از افراد، حکم گنج را دارد. مراکز کاریابی، یکی از امید های بیکاران برای پیدا کردن شغل هستند؛ هر چند همین مراکز نیز همانند گذشته رونق چندانی ندارند. در این میان کار پیدا کردن برای افراد عادی و سالم هم سخت است، چه برسد به افرادی که مشکل جسمی دارند.

 بیکاری و عدم دستیابی به شغل متناسب یکی از مشکلات مهم پیش‌روی معلولانِ جویای کار است که عموما علاوه بر ایجاد مشکلات شدید اقتصادی باعث افسردگی و انزوای آنان از زندگی اجتماعی نیز می‌شود و منجر به حضور حداقلی افراد توانیاب در جامعه می‌گردد.

با این حال هنوز هستند کارآفرینانی که اعتقادشان این چنین نیست و نه تنها فرقی میان فرد عادی و معلول قائل نیستند و اعتقاد ویژه ای به توانایی معلولان دارند بلکه بر بعضی از موارد حتی توانایی برخی معلولان را بالاتر و فراتر از دیگر افراد سالم می پندارند .

مهندس چعفر زاده از آن دسته از کارآفرینانی است که  صادقانه درزمینه فراهم کردن موقعیت شغلی مناسب برای معلولان فعالیت می کند و بر خلاف بسیاری از مسئولان که بی‌تفاوت از کنار ناتوانی ظاهری هم نوع خود گذر کرده و چشمانشان را روی آن حجم از تنهایی می‌بندند با حمایت از این قشر معصوم شاد کردن دلی برای خود را افتخاری بزرگ می پندارند . مدیر  مجموعه اهواز ملک که هم اکنون طلایه دار کارآفرینی در حوزه املاک در کشور محسوب می شود با کارآفرینی و ایجاد شغل برای بیش از ۱۳۰ نفرالگویی است که باید به جامعه کنونی ما بیشتر شناسانده شود .

مهندس جعفر زاده که حتی حاضر به مصاحبه در خصوص این موضوع و رسانه ای کردن این خبر نداشت از جمله کارآفرینان مهم خوزستانی است که باید الگویی برای مسئولین خوزستان و کشور شود . با وجود مخالفت ایشان برای تهیه خبر در این حوزه بنا به درخواست مدیر مرکز پشتیبانی شغلی معلولان آبان بر آن شدیم تا از این کار خیر خواهانه  گزارشی تهیه کنیم که شاید الگویی بسازیم از مدیرانی که اگر حمایت شوند نه تنها موجب کارآفرینی در سطح استانی بلکه فراتر از آن در سطح ملی خواهند بود .

به امید روزی که هیچ انسانی به جای لبخند، غم نان بر چهره اش ننشیند .

یک پاسخ به “تولدی از جنس مهربانی”

  1. علی احسانی گفت:

    با سلام بسیار کار پسندیده ای بود امیدوارم دیگر مسئولین هم از ایشون الگو بگیرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *