اخبار داغ

برگزاری کارگاه آموزشی گیمیفیکیشن در اهواز

به گزارش سرویس علم و فناوری پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از روابط عمومی اهواز ملک کارگاه آموزشی گیمیفیکیشن با حضور اساتید مجرب جناب آقای دکترعلی غفارهاشمی  عضو آکادمی بازاریابی اروپا و نویسنده  کتابهای مفاهیم بازاریابی و گیمیفیکیشن در کسب و کار  و مهندس جعفر جعفرزاده کارشناس MBA املاک و مستغلات و مدیر […]

اشتراک گذاری
10 شهریور 1399
124 بازدید
کد مطلب : 4165

به گزارش سرویس علم و فناوری پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از روابط عمومی اهواز ملک کارگاه آموزشی گیمیفیکیشن با حضور اساتید مجرب جناب آقای دکترعلی غفارهاشمی  عضو آکادمی بازاریابی اروپا و نویسنده  کتابهای مفاهیم بازاریابی و گیمیفیکیشن در کسب و کار  و مهندس جعفر جعفرزاده کارشناس MBA املاک و مستغلات و مدیر هلدینگ اهواز ملک برگزار شد .

در این کارگاه یک روزه که به همت اهواز ملک برگزار گردید تاریخچه گیمیفیکیشن، انواع بازیکنان در گیمیفیکیشن ، محرک های اصلی بازیکنان، گیمیفیکیشن در فروش و بازاریابی ، گیمیفیکیشن در آموزش، گیمیفیکیشن در منابع انسانی و.. مورد بررسی قرار گرفت و با ذکر نمونه های مختلف و تحلیل آنها سعی شد تا مخاطبین با استفاده کاربردی گیمیفیکیشن در حوزه های مختلف کسب و کار آشنا شوند .

مهندس جعفر زاده مدیر اهواز ملک در این خصوص گفت : هدف نهایی گیمیفیکیشن ، تغییر دادن رفتار انسان هاست که این پیامد رفتاری با تقویت انگیزش و مشارکت مخاطبین به وجود می آید .

 مهندس جعفر زاده افزود : رشد این مبحث و اقبال به آن به حدی می باشد که کارشناسان و خبرگان کسب و کار ، اثر بخشی این مفهوم را در دهه آتی برابر با اثر گذاری شبکه های اجتماعی در دهه گذشته برآورد می نمایند.

 مهندس جعفر زاده با ذکر مثالی در این خصوص گفت : فرض کنید به یک کافی‌شاپ رفته‌اید.در لحظه‌ای که در حال پرداخت صورتحساب هستید، صندوق‌دار یک کارت تخفیف کوچک را هم در کنار صورت حساب شما روی میز می‌گذارد و می‌گوید: «کسانی که ۹ مرتبه به اینجا مراجعه می‌کنند، یک مرتبه به صورت کامل مهمان ما هستند». روی کارت، علامت ۹ فنجان قهوه ترسیم شده و قبل از تحویل کارت به شما،‌ روی یکی از آنها مهر زده می‌شود.به دفعه‌ی بعدی که می‌خواهید به یک کافی شاپ بروید فکر کنید. خصوصاً فرض کنید که به خاطر جبران لطف یک دوست، یا از روی یک اجبار اجتماعی، مجبور شده‌اید کسی را در یک کافی شاپ مهمان کنید. از میان گزینه‌هایی که برای نوشیدن یک قهوه دارید، کدام را انتخاب می‌کنید؟  مسلما مجددا به محل قبلی بازخواهد گشت .

مهندس جعفر زاده خاطر نشان کرد :  صد البته پیاده سازی گیمیفیکیشن پیچیدگی های خاص خود را دارد . شناخت درست مخاطب و عواملی که به او انگیزه خواهد داد و همچنین جذابیت سناریو اصلی باعث خواهد شد که مخاطب در لوپ  گیمیفیکیشن ماندگاری بیشتری داشته باشد و نهایتا هدف مورد نظر محقق گردد.

در این کارگاه گیمیفیکیشن علاوه بر بحث و بررسی مدلهای مختلف با کمک شرکت کنندگان  دو موضوع  انتخابی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت  و متناسب با آن  مدل گیمیفیکیشن  طراحی شد .

همچنین فایل ارایه کارگاه  در انتها در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *