اخبار داغ

یکصد کلاس درس در مناطق عشایری خوزستان ساخته می شود

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان عنوان شد؛یکصد کلاس درس در مناطق عشایری استان خوزستان ساخته خواهد شد. شورای آموزش و پرورش خوزستان به ریاست دکتر شریعتی استاندار خوزستان و با حضور دکتر مودت مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان و اعضای شورای آموزش و پرورش در سالن جلسات استانداری خوزستان تشکیل شد. به […]

اشتراک گذاری
03 شهریور 1399
173 بازدید
کد مطلب : 4052

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان عنوان شد؛
یکصد کلاس درس در مناطق عشایری استان خوزستان ساخته خواهد شد.

شورای آموزش و پرورش خوزستان به ریاست دکتر شریعتی استاندار خوزستان و با حضور دکتر مودت مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان و اعضای شورای آموزش و پرورش در سالن جلسات استانداری خوزستان تشکیل شد.

به گزارش تجهیز نیوز از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش عشایر خوزستان، سعیدی پور در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، و تبریک فرارسیدن هفته دولت به همه دولت مردان، گفت، با دستور استاندار محترم خوزستان و پیگیریهای مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی خوزستان و مشارکت خیرین یکصد کلاس درس در مناطق عشایری استان خوزستان ساخته می شود.

وی افزود؛ یکصد و پانزده کانکس در دیگر مناطق آموزش و پرورش خوزستان شناسایی شده است که برای بهبود فضاهای آموزشی به مرور جایگزین ساختمانهای سنگی و پر خطر خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش عشایر اظهار داشت: تا کنون چهل کانکس از شهرهای مختلف به مناطق عشایری انتقال و نصب شده و در سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ مورد استفاده دانش‌آموزان عشایری قرار خواهند گرفت.

سعیدی پور در ادامه جلسه، فعالیت های مدیریت آموزش و پرورش عشایر خوزستان در زمان شیوع بیماری کرونا را عنوان کرد. همچنین آمادگی لازم مدیریت آموزش و پرورش عشایر خوزستان برای شروع سال تحصیلی، اقدامات تدوین شده برای تداوم آموزش در مدارس این مدیریت را برشمرد.

وی برای رفع نیازمندی ها و کمبودها پیشنهاد هایی به اعضاء شورای آموزش و پرورش ارایه کرد.

در این جلسه مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سناریوهای لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید پیش‌بینی شده است اما تصمیم نهایی بر عهده ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا است.
مودت در ادامه با اشاره به اختصاص ۷۵ میلیارد ریال اعتبار جهت خرید ۳ هزار و ۲۰۰ تبلت برای دانش آموزان مناطق کم برخوردار استان؛ توضیح داد: به دنبال اختصاص سیمکارت رایگان برای این تبلت های دانش آموزی هستیم. این تبلت های دانش آموزی به زودی در بین مدارس مناطق کم برخوردار استان توزیع خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: حدود ۴۰ کانکس از کانکس های آموزش و پرورش شهرهای استان به مناطق عشایری ارسال گردید و ان شالله مدارس توپی که به همت خیرین تهیه و خریداری شده است در مناطقی که صعب العبور می باشند و امکان بردن مصالح ساختمانی وجود ندارد نصب و راه اندازی خواهند شد.

شریعتی استاندار خوزستان و رییس‌ شورای آموزش و پرورش گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم در یک برنامه سه ساله فضای آموزشی نامناسب مدارس عشایری را ارتقاء و کیفیت این فضاها را بهبود ببخشیم.
استاندار خوزستان افزود: طرح هوشمند سازی مدارس خوزستان تاکنون پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است. در این طرح زیرساخت اینترنتی بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه شهری و ۳ هزار مدرسه روستایی و عشایری تامین خواهد شد تا دانش آموزان بتوانند به راحتی از شبکه شاد استفاده کنند.
شریعتی در پایان گفت: برقراری عدالت آموزشی یکی از اقدامات اولویت دار مجموعه اجرایی استان خوزستان است و در این راه از همه ظرفیت های استانی استفاده خواهیم کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *