اخبار داغ

ورود پژو ۲۰۷ پانوراما به بازار با یک موتور جدید

طی اطلاعات جدیدی که از سوی گروه صنعتی ایران خودرو منتشر شده، خودرو پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای با موتور TU5 عرضه نخواهد شد. ایران خودرو بتازگی اعلام کرده است که در خودرو پژو ۲۰۷ پانوراما به جای موتور TU5 از موتور EC5 استفاده خواهد کرد که همان موتور استفاده شده در خودروی جدید K132 […]

اشتراک گذاری
01 شهریور 1399
104 بازدید
کد مطلب : 3962

طی اطلاعات جدیدی که از سوی گروه صنعتی ایران خودرو منتشر شده، خودرو پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای با موتور TU5 عرضه نخواهد شد.

ایران خودرو بتازگی اعلام کرده است که در خودرو پژو ۲۰۷ پانوراما به جای موتور TU5 از موتور EC5 استفاده خواهد کرد که همان موتور استفاده شده در خودروی جدید K132 ایران خودرو است. پیشرانه EC5 پژو جزئی از خانواده TU گروه PSA شناخته است. در واقع EC5 نمونه به روزتر و بهبود یافته موتور TU5 معروف بوده که بر روی خودروهایی چون پژو ۲۰۶ تیپ ۵، پژو ۲۰۶ صندوقدار V8، رانا، پژو ۴۰۵SLX، پژو ۲۰۷i و… مونتاژ می شود.

بنا بر گرفته مسئولین ساپکو این پیشرانه حدود ۸۰ درصد داخلی سازی شده تا برای اولین بار بر روی پژو ۳۰۱ روانه بازار شود. البته روند داخلی سازی این پیشرانه از آنجایی در بازه زمانی کم انجام گرفته که وجه اشتراک پیشرانه های EC5 و TU5 بسیار زیاد است و تنها چند تغییر جزیی شامل تعویض پمپ روغن با فشار متغیر و استفاده از سیستم زمان بندی هوشمند را تجربه کرده است. این تغییرات باعث گردیده که علاوه بر بالا رفتن راندمان موتور ،مصرف سوخت کاهش یابد و استهلاک موتور به مراتب کمتر نسخه TU5 باشد.

قابل ذکر است تغییرات فوق همچنین باعث افزایش ۱۰ واحد قدرت موتور شده است بطوریکه قدرت موتور ۱۰۵ اسب بخار در نسخه TU5 به ۱۱۰ اسب بخار در نسخه EC5 رسیده است. همچنین گشتاور از ۱۴۲ نیوتن متر در TU5  به ۱۵۰ نیوتن متر در EC5 افزایش داشته است.

تفاوت دو موتور TU5 و EC5

مشخصات کلی خودرو پژو ۲۰۷ با سقف شیشه ای:

بلاتکلیفی خریداران ۲۰۷ پانوراما

خریداران پژو ۲۰۷ پانورما حتما یادشان هست که اواخر تیرماه ۹۸، دقیقا همان روزهایی بود که ایران خودرو برای نخستین‌بار پیش فروش پژو ۲۰۷ با سقف پانوراما را آغاز کرد. در آن زمان، مشتریان ایران خودرو برای ۲۰۷ پانوراما با گیربکس دستی باید ۴۷.۵ میلیون تومان و برای ۲۰۷ پانوراما با گیربکس اتومات نیز باید ۶۰ میلیون تومان را بصورت پیش پرداخت، واریز می‌کردند. طبق بخشنامه ایران خودرو، اولین موعد تحویل ۲۰۷ پانوراما، باید از تیرماه ۹۹ شروع می‌شد و حداکثر تا مهر ۹۹ نیز همه مشتریان این طرح، باید به خودروهای‌شان می‌رسیدند.

اما حالا که آخرین روزهای مرداد ۹۹ را سپری می‌کنیم، ثبت نام کنندگان ۲۰۷ پانوراما، هیچ خبری از آخرین وضعیت خودروی‌شان ندارند و تاکنون نیز دعوتنامه‌ای برای آنها صادر نشده است. چیزی که خریداران ۲۰۷ پانوراما را بیش از پیش نگران کرده، سکوت ایران خودرویی‌هاست؛ اگر زمان تحویل ۲۰۷ پانوراما مشخص نیست یا اگر این خودرو قرار است با تاخیر بدست مشتریانش برسد، ایران خودرو می‌توانست با یک اطلاع‌رسانی ساده، تکلیف خریداران نگران این خودرو را مشخص کند. اما متاسفانه تا به این لحظه، ایران خودرو هیچ واکنشی نشان نداده است!

منبع: car.ir و ایران جیب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *