اخبار داغ

جنگ جنرال موتورز و تسلا علنی شد

جنرال موتورز تصمیم دارد با همکاری شرکت EVgo، ۲۷۰۰ ایستگاه شارژ جدید را با تمرکز بر شهرهای بزرگ تأسیس کند. این ایستگاه‌ها در ۴۰ شهر و طی پنج سال آتی ساخته خواهند شد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از خودروتک و دیجی کالا ، هدف اصلی از تأسیس این ایستگاه‌های شارژ جدید، فراهم […]

اشتراک گذاری
01 شهریور 1399
97 بازدید
کد مطلب : 3934

جنرال موتورز تصمیم دارد با همکاری شرکت EVgo، ۲۷۰۰ ایستگاه شارژ جدید را با تمرکز بر شهرهای بزرگ تأسیس کند. این ایستگاه‌ها در ۴۰ شهر و طی پنج سال آتی ساخته خواهند شد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از خودروتک و دیجی کالا ، هدف اصلی از تأسیس این ایستگاه‌های شارژ جدید، فراهم کردن امکان ایجاد پر کردن باتری خودروهای برقی برای مالکانی است که ساکن آپارتمان‌ها هستند و فرصت دستیابی به ایستگاه‌های شارژ را ندارند.

علاوه بر آن جنرال موتورز تصمیم دارد تا سهم خودروهای الکتریکی را در سبد محصولات خود افزایش داده و تا سال ۲۰۲۳، بیست دستگاه خودروی برقی را روانه بازار کند. راه‌اندازی ایستگاه شارژ نیز بخشی از برنامه توسعه سبز جنرال موتورز است.

خودروهای برقی وسایل نقلیه‌ی کاملا کاربردی برای استفاده در معابر شهرهای بزرگ هستند. در خیابان‌های شهری خودروها معمولا فواصل کوتاهی را طی می‌کنند و بیشتر اوقات در حالت ایستا قرار دارند.

اکوسیستم جدید استفاده از ایستگاه شارژ خودروهای برقی

نکته‌ی منفی استفاده از خودروهای برقی در شهرهای بزرگ، دردسرهای مالکان آن‌ها است. مالکان این خودروها مجبورند تا در خیابان پارک کنند، چرا که در آپارتمان زندگی کرده و مالک پارکینگ اختصاصی نیستند.

جنرال موتورز مشتریان خود را از بین این افراد انتخاب کرده، به همین دلیل سعی دارد با همکاری شرکت EVgo، زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی را در چهل شهر ظرف مدت پنج سال راه‌اندازی کند.

بنا بر اظهارات رئیس شرکت EVgo، ۲۷۰۰ ایستگاه شارژ مشترک این شرکت و جنرال موتورز در مکان‌هایی نصب خواهد شد که مالکان خودروهای الکتریکی در آن‌ها حضور دارند. مکان‌هایی همچون داروخانه، سوپرمارکت، کافه‌ها، خرده‌فروشی‌ها، زمین‌های ورزشی و سالن‌های بدنسازی چنین مکان‌هایی هستند.

در وضعیت معمولی، مالکان خودروهای برقی قادر هستند تا یک ایستگاه شارژ کوچک را در گاراژ شخصی خود نصب کرده و از آن استفاده کنند؛ اما در خصوص ساکنین آپارتمان‌ها این مسأله جلوه‌ی‌ دیگری دارد.

این افراد همواره به علت عدم دسترسی به یک ایستگاه شارژ دائمی مضطرب هستند. راه‌اندازی ایستگاه‌های خانگی نیز هزینه بالایی را به آن‌ها اعمال می‌کند و نصب آن‌ها چندان به صرفه نیست.

ماری بارا، مدیر عامل جنرال موتورز نیز در این مورد گفت: «ما استراتژی تهاجمی را در حوزه‌ی اکوسیستم خودروهای الکتریکی دنبال می‌کنیم و به دنبال تولید و عرضه‌ی میلیون‌ها دستگاه خودرو پاک برقی هستیم تا میزان انتشار گازهای آلاینده در جاده‌ها به صفر برسد.»

منبع: خودرو تک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *