اخبار داغ

استاندار بوشهر: این استان خاستگاه صنعت پتروشیمی ایران است

استاندار بوشهر گفت: این استان با دارا بودن ۳۵ مجمتع پتروشیمی بعنوان خاستگاه صنعت پتروشیمی ایران به شمار می رود و این صنعت در هیچ نقطه ای از کشور دارای چنین عظمتی نیست. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز جمعه در نشست توسعه و سرمایه گذاری استان بوشهر افزود: […]

اشتراک گذاری
01 شهریور 1399
108 بازدید
کد مطلب : 3979

استاندار بوشهر گفت: این استان با دارا بودن ۳۵ مجمتع پتروشیمی بعنوان خاستگاه صنعت پتروشیمی ایران به شمار می رود و این صنعت در هیچ نقطه ای از کشور دارای چنین عظمتی نیست.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز جمعه در نشست توسعه و سرمایه گذاری استان بوشهر افزود: در این راستا توسعه صنایع پائین دستی و میان دستی قوی پتروشیمی در استان که به کانون اشتغال و تولید، ارزش افزوده و درآمد تبدیل شود ضروری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به ظرفیت های استان بوشهر و وجود امکانات لازم تسهیلاتی، با روان سازی کارها زمینه ترغیب و جذب سرمایه گذاران باید فراهم شود.
گراوند تاکید کرد: آنچه در جهان سبب جذب سرمایه گذار شده تسهیل گری و استقبال از سرمایه گذاران بوده که این ظرفیت در استان بوشهر فراهم است.
استاندار بوشهر تاکید کرد: برای تحقق جهش تولید، استان بوشهر از ظرفیت بالایی برخوردار است و باید از این توانمندی و قابلیت استفاده شود.
گراوند اضافه کرد: گره گشایی از مشکلات اجرای طرح ها و برنامه ها از رسالت های مهم مدیران در عرصه سرمایه گذاری و به عنوان یک واجب باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد چراکه روان سازی بزرگترین کمک برای توسعه و سرمایه گذاری به شمار می رود.
استاندار بوشهر گفت: از مدیران استان بوشهر انتظار می رود در راستای روان سازی و سرعت بخشی اجرای طرح های اقدام کنند چرا که همکاری و تعامل مدیران و کارشناسان با آسان کردن مسیر سرمایه گذاری سبب توسعه می شود.
گراوند افزود: شهرک های صنعتی و منطقه های ویژه اقتصادی بوشهر از جمله ظرفیت های مهم برای توسعه سرمایه گذاری واحدهای صنعتی و تولیدی است و زمینه تسهیل گری برای سرمایه گذاری در این مناطق فراهم است.
وی با تاکید برتدوین کتاب معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در استان بوشهر گفت: این کتاب نقش مهمی در معرفی توانمندی های استان برای جذب سرمایه گذاران دارد.

استاندار بوشهر افزود: تکمیل و افتتاح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تولیدی و صنعتی نقش مهمی در توسعه استان در سال‌های آینده دارد و باید با تشکیل جلسه‌های تخصصی راه‌اندازی آنها را سرعت داد.

گراوند گفت: در راستای توسعه سرمایه گذاری در امر پرورش میگو به زودی زمین‌های ساحلی به سرمایه گذاران واگذار می‌شود و توسعه سرمایه گذاری در شهرک شیلاتی رود شور نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: توجه به سرعت بخشی در اجرای طرح‌های پرورش آرتمیا در مناطق ساحلی استان بوشهر امری مهم و ضروری است و پرداخت تسهیلات بانکی در این بخش باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: مدیران  نباید کار مردم را در پیچ‌ وخم‌های اداری نگه دارند چرا که برخی از این کارها را می‌توان یک‌ روزه حل و فصل کرد.

گراوند گره گشایی از مشکلات مردم را یکی از ماموریت‌های مهم مدیران دانست و اضافه کرد: کارشناسان دستگاه‌ها برای برطرف کردن و گره گشایی از مشکلات مردم نباید از هیچ کوششی فروگذاری کنند.

وی کلید توسعه را در حوزه روان سازی امور دانست و گفت: برای سرعت بخشی در کار مردم و برطرف کردن برخی از مشکلات سرمایه‌گذاری، به صورت مستقیم ورود خواهم کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *