اخبار داغ

ثبت رکوردی تازه در گازرسانی به نیروگاه‌ها

معاون وزیر نفت در امور گاز از ثبت رکورد عرضه ۲۶ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌های تولید برق در چهار ماه نخست امسال خبر داد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی با بیان اینکه گازرسانی به نیروگاه‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ جهش حدود […]

اشتراک گذاری
29 مرداد 1399
79 بازدید
کد مطلب : 3854

معاون وزیر نفت در امور گاز از ثبت رکورد عرضه ۲۶ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌های تولید برق در چهار ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی با بیان اینکه گازرسانی به نیروگاه‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ جهش حدود ۲ میلیارد مترمکعبی داشته است، گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده، شرکت ملی گاز ایران عرضه گاز به نیروگاه‌ها را با هدف کاهش مصرف سوخت مایع و ایجاد ظرفیت مازاد برای صادرات فرآورده‌های نفتی افزایش داده است.

وی با بیان اینکه در چهار ماه نخست امسال با وجود آغاز تعمیرات اساسی و دوره‌ای پالایشگاه‌های گاز با مدیریت هوشمندانه شبکه تولید، انتقال و توزیع به‌طور میانگین روزانه حدود ۲۱۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی تحویل نیروگاه‌های کشور شده است، تصریح کرد: در چهار ماه نخست سال ۹۸ میزان عرضه تجمعی گاز به نیروگاه‌ها حدود ۲۴ میلیارد مترمکعب بود که این میزان در چهار ماه نخست امسال به ۲۶ میلیارد مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به جهش حدود دو میلیارد مترمکعبی عرضه گاز طبیعی به نیروگاه‌ها و به همین نسبت صرفه‌جویی در مصرف فرآورده‌های نفتی ب‌ ویژه گازوئیل، اظهار کرد: هر یک میلیارد لیتر فرآورده نفت گاز حدود ۵۰۰ میلیون دلار در بازار جهانی ارزش دارد و تنها با افزایش دو میلیارد مترمکعب حجم گازرسانی به نیروگاه‌ها شاهد یک میلیارد دلار درآمد از محل صادرات فرآورده بودیم.

مصرف ۱ میلیارد و ۳۴۰ میلیون در نیروگاه‌های سیستان و بلوچستان

تربتی در ادامه با اشاره به برنامه توسعه گازرسانی در استان پهناور سیستان و بلوچستان، یادآور شد: توسعه شبکه گاز در این استان زمینه‌ساز صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف فرآورده‌های نفتی صنایع بزرگ و نیروگاه‌های برق شده است.

وی تاکید کرد: توسعه شبکه گاز استان سیستان و بلوچستان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ابلاغی وزیر نفت در سال جهش تولید است؛ در همین راستا پارسال یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌های این استان عرضه شد که افزایش عرضه گاز افزون بر کاهش قابل توجه مصرف سوخت مایع، دستاوردهای اقتصادی و زیست‌محیطی در کاهش انحراف عرضه فرآورده‌های نفتی هم داشته است.

معاون وزیر نفت در امور گاز همچنین با بیان اینکه حدفاصل سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۸در مجموع بیش از ۴۰۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌های برق کشور عرضه شده است، گفت: در صورت مدیریت مصرف و رعایت الگوهای مصرف در بخش خانگی و تجاری به‌ویژه در چهار ماه پایانی سال، پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد ثبت رکوردهای جدید گازرسانی به نیروگاه‌های کشور باشیم که یکی از سیاست‌های مهم و اولویت‌دار وزارت نفت و دولت است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *