اخبار داغ

نهایی‌ شدن طرح حفاری نفت در منطقه حفاظت‌شده آلاسکا

دولت ترامپ طرح حفاری نفت در زیستگاه حیات وحش حفاظت‌شده آلاسکا را نهایی کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت ترامپ روز دوشنبه (۲۷ مردادماه) طرحی را برای صدور مجوز حفاری نفت و گاز در زیستگاه ملی حیات وحش قطب شمال ایالت آلاسکا نهایی کرد. به این ترتیب ترامپ پیش از تغییر احتمالی ریاست‌جمهوری آمریکا، روند […]

اشتراک گذاری
29 مرداد 1399
76 بازدید
کد مطلب : 3877

دولت ترامپ طرح حفاری نفت در زیستگاه حیات وحش حفاظت‌شده آلاسکا را نهایی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت ترامپ روز دوشنبه (۲۷ مردادماه) طرحی را برای صدور مجوز حفاری نفت و گاز در زیستگاه ملی حیات وحش قطب شمال ایالت آلاسکا نهایی کرد. به این ترتیب ترامپ پیش از تغییر احتمالی ریاست‌جمهوری آمریکا، روند اجاره ده‌ها ساله مناطق بکر طبیعی و حفاظت‌شده ایالات متحده را آغاز می‌کند.

صنعتگران بخش انرژی آلاسکا و مایکل دانلیوی، فرماندار این ایالت اعلام کردند که صدور مجوز حفاری در زیستگاه ملی حیات وحش قطب شمال ایالت آلاسکا سبب ایجاد شغل و رونق اقتصادی این ایالت می‌شود که به تولید نفت متکی است. 

این در حالی است که دموکرات‌ها از جمله جو بایدن که امیدوار است به عنوان رئیس‌جمهوری آینده آمریکا انتخاب شود و گروه‌های سبز و دوستدار محیط زیست، از این اقدام انتقاد کردند و آن را مجوزی برای شرکت‌های عمده نفتی برای آسیب زدن به اکوسیستم بی‌نظیر قطب شمال و مردم بومی این منطقه دانستند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *