اخبار داغ

قدرت در بازار نفت به مخازن نیست به ظرفیت تولید است

وزیر نفت بر ضرورت ظرفیت‌سازی برای تولید نفت در شرایط تحریم تأکید کرد و گفت: قدرت یک کشور در بازار نفت به مخازن آن نیست، بلکه به ظرفیت تولید است. به گزارش خبرنگار تجهیز نیوز ، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۲۷ مردادماه) در آیین امضای ۱۳ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت با قدردانی […]

اشتراک گذاری
27 مرداد 1399
58 بازدید
کد مطلب : 3744

وزیر نفت بر ضرورت ظرفیت‌سازی برای تولید نفت در شرایط تحریم تأکید کرد و گفت: قدرت یک کشور در بازار نفت به مخازن آن نیست، بلکه به ظرفیت تولید است.

به گزارش خبرنگار تجهیز نیوز ، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه، ۲۷ مردادماه) در آیین امضای ۱۳ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت با قدردانی از همه افرادی که در این مسیر زحمت کشیدند و این کار دشوار را به سامان رساندند، اظهار کرد: در صنعت جهانی نفت بر سر این مسئله اجماع است که رکن اصلی همه فعالیت‌های فنی در بالادستی نفت افزایش ضریب بازیافت یا ضریب برداشت نفت از میدان‌های نفتی متناسب با طبیعت و شرایط هر مخزن است.

وی افزود: بیشینه کردن ضریب بازیافت نفت از مخزن مهم‌ترین مأموریت مهندسان نفت در بخش بالادست صنعت نفت است که در طول زمان این ضریب بازیافت بهبود می‌یابد و امری تدریجی، مستمر و دینامیک است که نیازمند کار نظام‌مند فناورانه در عالی‌ترین سطح فناوری است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه افزایش بازیافت اگر نگوییم مهمتر از موضوع میدان های مشترک است، هم‌سطح آن قابل توجه است، تصریح کرد: با یک درصد افزایش ضریب بازیافت بیش از ۷ میلیارد بشکه نفت بدون اکتشاف جدید در کشور اضافه می‌شود که این یعنی حدود ۳۰۰ میلیارد دلار ثروت در کشور.

زنگنه با بیان اینکه تحریم و بانیان آن رفتنی و ایران و ملت ایران ماندنی هستند، تصریح کرد: ما به‌طور حتم باید برای ظرفیت‌سازی کار کنیم. یک کشور زمانی در بازار نفت قدرت دارد که ظرفیت تولیدش بالا باشد.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت تولید، قدرت ملی یک کشور در بخش نفت است و اگر بخواهیم حرفی هم داشته باشیم با ظرفیت تولیدمان است نه با مخازنمان، تصریح کرد: ممکن است ما در مقطعی نتوانیم تولید داشته باشیم، اما این کوتاه است و دائمی نیست و می‌گذرد. ملت ما شرایط بدتر از این را هم گذرانده است، بنابراین نخستین کار این است که ما در شرایط تحریم ظرفیت تولیدمان را بالا ببریم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *