اخبار داغ

جو غالب بین کمیسیون انرژی و وزارت نفت همکاری و همفکری است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز جو غالب بین کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و وزارت نفت، جو همدلی و همکاری است. به گزارش خبرنگار تجهیز نیوز، فریدون عباسی، امروز (دوشنبه، ۲۷ مردادماه) در حاشیه آیین امضای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در جمع خبرنگاران گفت: امروز مراسمی برگزار شد برای […]

اشتراک گذاری
27 مرداد 1399
74 بازدید
کد مطلب : 3773

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز جو غالب بین کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و وزارت نفت، جو همدلی و همکاری است.

به گزارش خبرنگار تجهیز نیوز، فریدون عباسی، امروز (دوشنبه، ۲۷ مردادماه) در حاشیه آیین امضای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در جمع خبرنگاران گفت: امروز مراسمی برگزار شد برای امضای ۱۳ قرارداد نفتی توسط شرکت ملی نفت ایران با شرکت‌های داخلی و این یعنی استفاده از ظرفیت داخلی برای حل مشکلات کشور. این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و باید استمرار داشته باشد.

وی افرود: این‌گونه قراردادها سبب می‌شود هم توان مدیریتی کشور در حوزه نفت و گاز تقویت شود و هم بحث ساخت داخل و استفاده از نیروهای ایرانی در پروژه‌های داخلی به میان آید و این مقدمه‌ای است که می‌تواند سبب صدور خدمات تخصصی در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی به دیگر کشورها شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت اشاره و تصریح کرد: هر فعالیت صنعتی که صورت می‌گیرد چه در خوزستان، چه در بوشهر و هرمزگان بحث مسئولیت‌های اجتماعی نیز مطرح می‌شود، به‌ویژه مناطقی که تولید نفت و گاز ما در آنجا انجام می‌شود، از این رو باید به مردم آن منطقه توجه کنیم تا انگیزه‌های بیشتری برای زندگی داشته باشند.

عباسی به موضوع مصرف انرژی به‌ویژه بنزین در کشور اشاره کرد و گفت: مصرف انرژی به‌ویژه بنزین در کشور ما بالاست، حمل‌ونقل عمومی ما نیز کمتر توسعه یافته و خوب روی آن کار نشده است، از این رو معتقدم یک فرد باید در دولت وظیفه فرماندهی عملیات توسعه حمل‌ونقل عمومی و کنترل مصرف سوخت را به‌عهده داشته باشد و آن را مدیریت کند.

وی ادامه داد: مصرف حامل‌های انرژی باید کنترل شود، ابتدا باید فرسودگی کارخانه‌های مربوط به تولید برق و نیروگاه‌ها را از بین ببریم، این مهم انجام نمی‌شود مگر اینکه وزارت نیرو تمام پولی را که بابت برق به خزانه واریز می‌کند به عنوان هدفمندی یارانه‌ها در نظر نگرفته و مبلغی نیز به خودش برگردد تا بتواند بدهی‌هایش را پرداخت و خود را ترمیم کند، اما همیشه فکر می‌کنیم حامل انرژی بنزین است و فقط روی آن بحث می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح‌های مختلفی درباره بنزین وجود دارد، یکی از این موارد این است که بنزین را به کد ملی اختصاص دهیم، به این معنا که به هر فردی سهمیه بنزین بدهیم و این قابل فروش باشد و آنهایی که خودرو ندارند و بنزین مصرف نمی‌کنند بتوانند سهمیه خود را بفروشند و آنهایی که بیشتر مصرف می‌کنند سوخت خود را از بازار آزاد خریداری کنند.

عباسی ادامه داد: طرح دیگر که جامع‌تر به نظر می‌رسد این است که ما بتوانیم یک واحدی به نام واحد انرژی تعریف کنیم و به هر فرد یک واحد انرژی تعلق گیرد و این واحد انرژی را هر طور خواست مصرف کند، بدون شک چنین طرح‌هایی با همفکری وزارتخانه‌های نفت و امور اقتصاد و دارایی و مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه رساندن قیمت بنزین به ۹۰ درصد فوب خلیج‌فارس در مجلس مطرح نشده است، گفت: امروز رابطه خوبی بین مجلس و وزارت نفت وجود دارد، افراد متخصصی در کمیسیون انرژی مجلس وجود دارند که این سبب شده است تا جو غالب بین این کمیسیون و وزارت نفت، جو همدلی، همکاری و همفکری باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *