اخبار داغ

کشف یک میدان جدید گازی در پاکستان

گروه مول، غول انرژی پاکستان، خبر کشف یک میدان جدید گازی در منطقه کوهات از خیبر پاختونخوا را اعلام کرد. این کشف می‌تواند وابستگی سنگین پاکستان به واردات انرژی را کاهش دهد.  به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خبرنگار مهر و راشاتودی، گروه مول، غول انرژی پاکستان، خبر کشف یک میدان […]

اشتراک گذاری
26 مرداد 1399
94 بازدید
کد مطلب : 3724

گروه مول، غول انرژی پاکستان، خبر کشف یک میدان جدید گازی در منطقه کوهات از خیبر پاختونخوا را اعلام کرد. این کشف می‌تواند وابستگی سنگین پاکستان به واردات انرژی را کاهش دهد. 

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خبرنگار مهر و راشاتودی، گروه مول، غول انرژی پاکستان، خبر کشف یک میدان جدید در منطقه کوهات از خیبر پاختونخوا را اعلام کرد. این کشف می‌تواند وابستگی سنگین پاکستان به واردات انرژی را کاهش دهد.

بریسلاو گاسو، معاون اکتشاف و تولید مدیرعامل گروه مول گفت: من خوشحالم که اعلام کنم ما یک کشف دیگر در پاکستان کرده‌ایم. این کشف جدید در عمق بیشتری از میدان نفت‌وگاز «تال بلاک» در ناحیه کوهات واقع شده است. این میدان نفتی جدید که «مامیخل جنوبی ۱» نام‌گذاری شده است، امنیت انرژی پاکستان را به وسیله منابع داخلی تأمین می‌کند.

گروه مول در ۲۱ سال فعالیت موفق خود در پاکستان ۱۳ میدان نفت، گاز و میعانات گازی کشف کرده است.

تست‌های اولیه چاه زده شده روی این میدان نشان می‌دهد که روزانه ۳۲۴۰ بشکه میعانات گازی از آن استخراج خواهد شد و روزانه ۱۶ میلیون فوت مربع گاز طبیعی از آن به دست می‌آید.

کل تولید نفت پاکستان طبق جدیدترین آمار در ماه مارس ۲۰۲۰ به ۸۵,۰۰۰ بشکه در روز رسیده است. پاکستان بیش از ۸۰ درصد تقاضای سوخت خود را از طریق واردات تأمین می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *