اخبار داغ

غریب پور گزینه احتمالی وزارت صمت است

گزینه‌های مختلفی برای وزارت صنعت پیشنهاد شده است، اما از این بین اسامی خدادغریب پور جهان آباد رئیس فعلی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی،  و اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران پررنگ‌تر از سایر گزینه‌ها است به گزارش اول فارس ، صبح […]

اشتراک گذاری
24 مرداد 1399
100 بازدید
کد مطلب : 3584

گزینه‌های مختلفی برای وزارت صنعت پیشنهاد شده است، اما از این بین اسامی خدادغریب پور جهان آباد رئیس فعلی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی،  و اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران پررنگ‌تر از سایر گزینه‌ها است

دکتر خداد غریبپور جهان آباد

به گزارش اول فارس ، صبح دیروز حسین مدرس خیابانی موفق به جلب موافقت نمایندگان مجلس نشد و در نهایت با ۱۴۰ رأی مخالف، ۱۰۴ رأی موافق و ۱۰ رأی ممتنع با حضور حسین مدرس خیابانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالفت شد.

سرپرستی که ورود پر حاشیه و خروجی دور از انتظار داشت. در حالی که با توجه به مدت زمان کوتاه باقی مانده از دولت، وزارت مدرس خیابانی قطعی به نظر می‌رسید، اما اوضاع بازار و عملکرد ۳ ماهه مدرس خیابانی سرپرست  او را از صندلی وزارت به پایین کشید.

گزینه‌ احتمالی وزارت صمت که شانس کسب رای اعتماد مجلس یازدهم را دارد کیست؟

در حال حاضر گزینه‌های مختلفی برای وزارت صنعت پیشنهاد شده است، اما از این بین اسامی خدادغریب پور جهان آباد رئیس فعلی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی،  و اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران پررنگ‌تر از سایر گزینه‌ها است.

خداداد غریب پور متولد ۱۳۴۹ دشتروم در شهرستان بویراحمد است ، یک عشایر زاده که در دبیرستان نمونه دولتی آب باریک شیراز دیپلم گرفت و لیسانس خودرا با رتبه عالی از بخش ترویج کشاورزی دانشکده کشاورزی شیراز در سال ۱۳۷۲ گرفت. آخرین مدرک تحصیلی اعلام شده  وی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است. برخی منابع آخرین مدرک تحصیلی وی را دکترای بازرگانی نیز قید کرده اند.

اولین مسئولیت  کاری شاخص وی معاونت جهاد سازندگی کهگیلویه و بویراحمد بود ، او سپس در جوانی به فرمانداری بویراحمد رسید و در فاصله سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ به عنوان فرماندار شهرستان بویراحمد مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کرد.

خدادادغریب پور جهان آباد در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ هم مدیرعاملی پتروشیمی شازند را بر عهده گرفت. غریب پور عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند، نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدکو)، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه کشت و صنعت ملی و عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت صنایع گلستان و نیز فرمانداری یاسوج را در کارنامه اجرایی خود دارد. 

او ۲۳ آذر ۱۳۹۷ طی حکم وزیر وقت به سمت معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران منصوب شد. غریب پور پیش از این مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توسعه ملی بود و افتتاح کارخانه ۵ میلیون تنی کنسانتره و گندله سازی شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی در سنگان و بهره‌برداری پیش از موعد آن را در کارنامه خود دارد.
خداداد غریب پور جهان آباد در حال  حاضر ریاست هیئت عامل ایمیدرو را بر عهده دارد.

خداداد غریب پور جهان آباد در صورت معرفی بعنوان گزینه وزارت صمت از سوی دکترحسن روحانی به مجلس شورای اسلامی ، شانس خوبی برای کسب رای نمایندگان سخت گیر مجلس یازدهم را دارد

غریب پور

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *