اخبار داغ

قیمت جهانی نفت در مورخ ۹۹/۰۵/۲۳|برنت همچنان بالای ۴۵ دلار

پس از آنکه آمارهای دولتی نشان داد ذخایر نفت آمریکا کاهش یافته و این نظر را تایید کرد که به رغم شیوع گسترده کرونا تقاضا برای مصرف انرژی در حال ترمیم است، قیمت نفت امروز شاهد افت جزئی بود و رشد قیمت دیروز خود را حفظ کرد. به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت […]

اشتراک گذاری
23 مرداد 1399
68 بازدید
کد مطلب : 3519

پس از آنکه آمارهای دولتی نشان داد ذخایر نفت آمریکا کاهش یافته و این نظر را تایید کرد که به رغم شیوع گسترده کرونا تقاضا برای مصرف انرژی در حال ترمیم است، قیمت نفت امروز شاهد افت جزئی بود و رشد قیمت دیروز خود را حفظ کرد.

به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که دیروز حدود ۲ درصد افزایش یافته بود، امروز با ۸ سنت کاهش به ۴۵ دلار و ۳۵ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که دیروز ۲.۶ درصد افزایش یافته بود امروز با ۶ سنت کاهش به ۴۲ دلار و ۶۱ سنت رسید.

آمارهای دولت آمریکا نشان می دهد میزان ذخایر نفت خام، بنزین و میعانات این کشور طی هفته گذشته کاهش داشته و پالایشگاه ها در واکنش به افزایش تقاضا میزان تولید خود را بالا برده اند. بر این اساس میزان تقاضای سوخت در آمریکا طی هفته گذشته به ۱۹.۳۷ میلیون بشکه در روز رسیده که بالاترین رقم از ماه مارس به شمار می رود. اما در عین حال تقاضا برای نفت خام از ۱۱ میلیون به ۱۰.۷ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

ادوارد مویا تحلیلگر شرکت اوآندا در این باره گفت: «اگر بازار انرژی با کمبود عرضه مواجه شود، در سه ماهه پایانی امسال شاهد افزایش قابل توجه قیمت نفت خواهیم بود.»

میزان ذخایر نفت خام آمریکا شاهد کاهش ۴.۵ میلیون بشکه ای بود در حالی که تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز انتظار کاهش ۲.۹ میلیون بشکه ای را می کشیدند.

در همین حال، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که میزان تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی ۹.۰۶ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت که نسبت به پیش بینی ۸.۹۵ میلیون بشکه ای کاهش در ماه گذشته اندکی بیشتر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *