اخبار داغ

نظارت ۵۰۰ کارشناس بهداشت بر کنکور کارشناسی ارشد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در کنکور کارشناسی ارشد که از صبح فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه آغاز می‌شود، ۵۰۰ ناظر بهداشتی بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری این آزمون نظارت می‌کنند. فاطمه زرین آمیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره اجرای پروتکل های بهداشتی در کنکور […]

اشتراک گذاری
15 مرداد 1399
130 بازدید
کد مطلب : 3141

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در کنکور کارشناسی ارشد که از صبح فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه آغاز می‌شود، ۵۰۰ ناظر بهداشتی بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری این آزمون نظارت می‌کنند.

فاطمه زرین آمیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره اجرای پروتکل های بهداشتی در کنکور کارشناسی ارشد از تذکر به برخی حوزه های دارای نقص در کنکور دکتری خبر داد و اظهار داشت: در کنکور دکتری تعداد پنج دانشکده دانشگاه تهران حوزه برگزاری این آزمون بودند که در نظرسنجی، متوجه نارضایتی برخی داوطلبان از تعدادی از این حوزه ها شدیم.

وی با بیان اینکه این نظرسنجی ها را به تفکیک حوزه فرعی به دانشگاه ها ارسال کردیم، تاکید کرد: سازمان سنجش از این حوزه ها درخواست کرد نسبت به برطرف کردن نقص های خود برای کنکور کارشناسی ارشد اقدام کنند؛ همچنین تیم های نظارتی وزارت بهداشت به عنوان ناظر این موارد را کنترل می کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش با بیان اینکه بالغ بر ۵۰۰ نفر کارشناس بهداشتی قبل، بعد و حین برگزاری، ناظر بر رعایت پروتکل های بهداشتی در کنکور کارشناسی ارشد هستند، افزود: این تیم در صورت بروز هر مشکلی، آن را برطرف می کنند. همچنین بعد از پایان هر نوبت از کنکور کارشناسی ارشد، نظرسنجی اینترنتی و پیامکی برای داوطلبان شرکت کننده در آزمون فعال می شود.

بازرسی بدنی با دستگاه راکت 

زرین آمیزی نحوه بازرسی بدنی از داوطلبان را با استفاده از دستگاه راکت اعلام کرد و گفت: فرکانس های این دستگاه قادر به تشخیص موبایل های خاموش نیز هست.

وی درباره انتخاب ورزشگاه ها به عنوان حوزه های کنکور برای اجرای دقیق تر دستورالعمل های بهداشتی، خاطرنشان کرد: پورتال های حوزه های کنکور کارشناسی ارشد یکشنبه ۱۲ مردادماه بسته و حوزه بندی ها انجام شد؛ بنابراین استفاده از ورزشگاه ها برای این آزمون قابل اجرا نبود.

زرین آمیزی اظهار داشت: سازمان سنجش آموزش کشور در نظر دارد برای برگزاری کنکور سراسری از مصلی ها و ورزشگاه ها در صورت فراهم بودن زیرساخت ها مانند تامین صندلی های مورد نیاز، استفاده کند.

به گفته این مقام مسوول سازمان سنجش آموزش کشور، در حال حاضر تیم های بررسی این سازمان در حال بررسی و ارزیابی قابلیت این فضاها هستند.

وی همچنین درباره استفاده از گان برای برگزارکنندگان کنکور کارشناسی ارشد، یادآور شد: افرادی که در کنکور کارشناسی ارشد کار تطبیق عکس و بازرسی بدنی را انجام می دهند، مجهز به گان خواهند بود.

به گزارش ایرنا،‌ کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ از صبح فردا پنجشنبه با رقابت ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ داوطلب در ۸۰ شهرستان و ۲۳۶ حوزه امتحانی کلید می خورد و به مدت سه روز تا شنبه ۱۸ مردادماه ادامه می یابد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *