اخبار داغ

مختصری از بیروت

بیروت، عروس خاورمیانه بیروت پایتخت کشور لبنان که به دلیل زیبایی و جذابیتی که دارد در جهان از آن با عنوان عروس خاورمیانه یاد می کنند؛شهر بیروت به غیر از سواحل زیبا و شب زنده داری هایی که دارا می باشد، برای کسانی که به تاریخ و فرهنگ علاقمند هستند هم می تواند جذاب باشد. […]

اشتراک گذاری
15 مرداد 1399
84 بازدید
کد مطلب : 3135

بیروت، عروس خاورمیانه

بیروت پایتخت کشور لبنان که به دلیل زیبایی و جذابیتی که دارد در جهان از آن با عنوان عروس خاورمیانه یاد می کنند؛شهر بیروت به غیر از سواحل زیبا و شب زنده داری هایی که دارا می باشد، برای کسانی که به تاریخ و فرهنگ علاقمند هستند هم می تواند جذاب باشد.

 

موقعیت جغرافیایی بیروت

از لحاظ جغرافیایی اگر بخواهیم بگوییم، شهر بیروت از بندرهای برجسته شرق دریای مدیترانه بوده و در شبه جزیره ای از کوه پایه های لبنان در میانگاه لبنان نیز قرار گرفته است. مساحت شهر بیروت ۱۹ کیلومترمربع بوده و جمعیتی آن تا سال ۲۰۱۴ برابر با ۳۶۱ هزار نفر بوده که تاکنون این عدد تغییر کرده است.

کوتاه از تاریخ بیروت

اگر بخواهیم مختصری از تاریخ شهر بیروت بگوییم اینطور بیان می شود که، اولین بار در نامه های باستانی مصری، تل العمارنا متعلق به قرن پانزده پیش از میلاد نام برده شده و پس از آن نیز بطور متمادی منطقه‌ای مسکونی بوده‌است. شهر بیروت از قدیمی ترین شهرهای خاورمیانه محسوب می شود و آثار مهمی از دوره های مصری، فنیقی، یونانی، رومی، بیزانسی، ایرانی و عثمانی در آن کشف شده است. حدود ۲۰۰ پیش از میلاد، آنتیوخوس سوم بر بطلمیوس پنجم پیروز شده و بیروت را ضمیمه قلمرو سلوکی‌ها و سوریه کرد. با پیروزی مسلمانان، دوران تازه‌ای برای بیروت آغاز شد.

 

منبع: وبسایت الی گشت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *