اخبار داغ

بسیاری از زوج‌های خارجی برای درمان ناباروری به ایران می‌آیند

 عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن‌سینا گفت: بسیاری از زوج‌ها از کشورهای اروپایی و همسایه برای درمان ناباروری و استفاده از خدمات پزشکی متخصصان به ایران سفر کنند. مهشید بذرافکن جنین شناس و متخصص بیولوژی تولید مثل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: هرچند یکی از دلایل حضور […]

اشتراک گذاری
14 مرداد 1399
74 بازدید
کد مطلب : 3039

 عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن‌سینا گفت: بسیاری از زوج‌ها از کشورهای اروپایی و همسایه برای درمان ناباروری و استفاده از خدمات پزشکی متخصصان به ایران سفر کنند.

مهشید بذرافکن جنین شناس و متخصص بیولوژی تولید مثل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: هرچند یکی از دلایل حضور این بیماران در ایران  هزینه های پایین تر درمان ناباروری نسبت به بسیاری از کشورها است، اما بهره مندی از تجهیزات پیشرفته، وجود متخصصان متبحر و شانس موفقیت همپای کشورهای پیشرفته از مهم ترین عوامل تمایل حضور این زوجین نابارور در ایران است.
وی یکی دیگر از خدمات پزشکی برای درمان ناباروری را استفاده از اهدای جنین و تخمک اعلام کرد و افزود: تقاضای فراوانی از سایر کشورهای برای استفاده از درمان‌های جایگزین به مرکز درمان ناباروری ابن سینا وجود دارد.
این جنین شناس ادامه داد: ما نه تنها در حوزه درمان ناباروری از سایر کشورهای پیشرفته، عقب تر نیستم بلکه در وضعیت خوبی قرار داریم و پزشکان ایرانی در این زمینه از دانش روز استفاده و به عبارتی آنان در لبه علم حرکت می کنند.
بذرافکن ادامه داد: ما در شرایط تحریم از تجهیزات مدرن و به روز دنیا استفاده می کنیم و با وجود تحریم ها در این حوزه همگام با سیر کشورهای پیشرفته دنیا هستیم و خدمات مطلوبی به بیماران ارایه می دهیم.

میزان موفقیت درمان ناباروری همپای کشورهای پیشرفته است
این جنین شناس و متخصص بیولوژی تولید مثل میزان موفقیت درمان ناباروری در کشورهای پیشرفته را حدود ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: ایران هم در این سطح است، به عبارتی ما در این زمینه همپای کشورهای پیشرفته هستیم.
بذرافکن ادامه داد: افرادی از این شیوه موفق به فرزندآوری نمی شوند باید از درمان های جایگزین مانند اهدای تخمک و جنین و رحم جایگزین استفاده کنند.
وی یادآور شد: زوجینی که با درمان ناباروری امید به فرزندآوری نداشتند از شیوه های درمانی جایگزین می توانند مشکل خود را برطرف کنند و صاحب فرزند شوند.
وی با بیان این که درمان ناباروری دیگر یک تابو نیست، گفت: زوجین نابارور باید با این موضوع مواجه شوند و خودشان را مانند سایر بیماران در نظر بگیرند و برای درمان خود اقدام کنند.
عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا افزود: علم جنین شناسی در ایران  در حال توسعه است و با وجود راه اندازی رشته تحصیلی بیولوژی تولید مثل در کشور، دانش جنین شناسی تخصصی شده است که امیدوارم محیط کار هم برای جنین شناسان جوان فراهم تر شود.
بذرافکن ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا وبینارهایی در این زمینه برای تبادل دانش بین جنین شناسان ایرانی و سایر متخصصان این حوزه، انجام می شود.
وی افزود: در پژوهشگاه ابن سینا به عنوان یکی از مراکز درمان ناباروری هم اقداماتی در این زمینه انجام شده و محققان این مجموعه با همکاری صاحب نظران سویسی، وبیناری در این زمینه برگزار کرده اند.

درصد ناباروری در ایران بالاتر از میانگین جهانی است
این جنین شناس و متخصص بیولوژی تولید مثل میانگین ناباروری در دنیا را حدود ۱۵ درصد عنوان کرد که این موضوع در ایران حدود ۲۰ درصد است که نشان می دهد درصد ناباروری در ایران بالاتر از میانگین جهانی است.
بذرافکن تصریح کرد: سبک زندگی و بالارفتن سن ازدواج از مهم ترین عوامل افزایش درصد ناباروری در ایران است. این عوامل سبب شده تا آمار ناباروری ما ۵ درصد از میانگین جهانی بیشتر باشد.
وی همچنین گفت: هرچند درمان ناباروری در ایران نسبت به کشورهای منطقه بسیار ارزان تر است اما این هزینه با درآمدهای مردم همخوانی ندارد و این موضوع سبب شده تا برخی زوج های ایرانی نابارور اقدام به درمان خود نکنند.
عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت یک سری طرح های حمایتی برای زوج های نابارور در نظر گرفته اما با وجود این سبد حمایتی هم برخی زوجین نابارور امکان درمان خود را ندارد.
جنین شناس و متخصص بیولوژی تولید مثل تاکید کرد که شرایط ازدواج آسان برای جوانان باید فراهم شود تا سن ازدواج در ایران کاهش پیدا کند.
بذرافکن با بیان این که هرچه سن زوجین نابارور کمتر باشد احتمال رفع مشکل بیشتر است، گفت: زوجینی که در سنین بالاتر (بالای ۳۵ سال) ازدواج کردند توصیه می شود برای رفع مشکلات خود حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *