اخبار داغ

ازدواج، قله پیش روی جوان ایرانی

به اعتقاد برخی کارشناسان، نداشتن مهارت ارتباطی و نبود گفتمان جاری در خانواده، تحول ساختارهای اجتماعی، جابجایی زنجیره ارزشها، فاصله‌های اجتماعی، مهارت آموزی و توقعات نادرست را از جمله مشکلات فراروی ازدواج در جامعه برشمردند. ازدواج و تشکیل خانواده از عوامل مختلفی تاثیر می‌پذیرد که از مهمترین دلایل آن می‌توان به شرایط اقتصادی، تغییر سبک […]

اشتراک گذاری
13 مرداد 1399
72 بازدید
کد مطلب : 2871

به اعتقاد برخی کارشناسان، نداشتن مهارت ارتباطی و نبود گفتمان جاری در خانواده، تحول ساختارهای اجتماعی، جابجایی زنجیره ارزشها، فاصله‌های اجتماعی، مهارت آموزی و توقعات نادرست را از جمله مشکلات فراروی ازدواج در جامعه برشمردند.

ازدواج و تشکیل خانواده از عوامل مختلفی تاثیر می‌پذیرد که از مهمترین دلایل آن می‌توان به شرایط اقتصادی، تغییر سبک زندگی و اقتضائات دنیای جدید اشاره کرد و در زمان حاضر بخش زیادی از جوانان کشور به دلیل مشکلات اقتصادی، ناتوانی در تامین هزینه‌های ازدواج و تامین مسکن نمی‌توانند به راحتی ازدواج کنند.

۶۵ درصد از ازدواج‌ها در پنج سال ابتدایی به طلاق ختم میشود

رییس انجمن آسیب شناسی اجتماعی بیان کرد: یکی از مشکلات این است که برخی از ساختارهای اجتماعی ما دچار تحول شد و همراه با خیز احساسی که در حوزه اقتصاد برداشته شد ابعاد اجتماعی دیگر را به فراموشی سپردیم.کی از مشکلات این است که برخی از ساختارهای اجتماعی ما دچار تحول شد و همراه با خیز احساسی که در حوزه اقتصاد برداشته شد ابعاد اجتماعی دیگر را به فراموشی سپردیم.

محمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه در زمان حاضر ازدواج حدود ۶۵ درصد از جوانان در پنج سال ابتدایی زندگی به طلاق می‌انجامد که به عنوان ازدواج ناموفق شناخته می‌شود.

رییس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران گفت: جوانان با شرایط فاقد مهارت‌های زندگی وارد عرصه زندگی می‌شوند و بدون تعادل قانونی در ارتباطی و به صورت احساسی انتخاب خود را انجام می‌دهد و سپس هیچ برنامه‌ای برای انتخاب خود ندارد زیرا چالش‌ها را در چارچوب‌ رفتار ماهرانه رصد نکرده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه مشاوران جوانان ما که والدین و معلمان هستند نتوانستند در این زمینه موفق عمل کنند و به دلیل همین موضوع است که با ظهور چالش‌ها جوانان از یکدیگر فاصله می‌گیرند.

نداشتن مهارت ارتباطی میان زوجین منجر به طلاق می‌شود

وی افزود: در صورتی که ازدواج از اقتدار مهارتی برخوردار نباشد به طلاق و جدایی منجر می‌شود و اگر به طلاق رسمی منجر نشود با طلاق عاطفی در جامعه خود را نشان می‌دهد.

رییس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران با بیان اینکه نداشتن مهارت ارتباطی باعث فاصله بین زوجین شد، گفت: امروز گفتمان جاری در فضای خانواده وجود ندارد یعنی تعامل، ارتباط و سلسله ارتباط‌های ارزشی میان عناصر خانواده وجود ندارد که به آسیب‌های جدی در خانواده و ایجاد شکاف منجر می‌شود.

مشکلات ازدواج فقط مسائل مالی نیست

محمدی گفت: باید بپذیریم سختی‌های ازدواج تنها مسائل مالی نیست بلکه به لحاظ نگرشی و فکری دچار فقر بیشتری هستیم، باید فرهنگسازی را صرف مهارت آموزی و توانمندسازی در حوزه جوانان کنیم.

منبع:irna.ir

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *