اخبار داغ

تأیید مشخصات بیش از ۱۶ هزار خودرو عمومی برای تبدیل به گازسوز

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از تأیید مشخصات بیش از ۱۶ هزار و ۲۳۰ خودرو برای تبدیل به گازسوز از ابتدای راه‌اندازی سامانه جدید طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی خبر داد. محمدحسین باقری در این باره به خبرنگار تجهیز نیوز گفت: تاکنون در مجموع مشخصات ۷۶ هزار خودرو در سامانه جدید […]

اشتراک گذاری
26 تیر 1399
86 بازدید
کد مطلب : 2643

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از تأیید مشخصات بیش از ۱۶ هزار و ۲۳۰ خودرو برای تبدیل به گازسوز از ابتدای راه‌اندازی سامانه جدید طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی خبر داد.

محمدحسین باقری در این باره به خبرنگار تجهیز نیوز گفت: تاکنون در مجموع مشخصات ۷۶ هزار خودرو در سامانه جدید ثبت شده است که از این تعداد، مشخصات ۱۶ هزار و ۲۳۴ خودرو تأیید و مشمول تبدیل شناخته شده است.

وی با تأکید بر اینکه از این تعداد ۳ هزار و ۷۷۳ خودرو تاکنون به گازسوز تبدیل شده‌اند، افزود: ۸ هزار و ۵۹۸ دستگاه خودرو عمومی از این تعداد نیز مشخصات آنها تأیید و فرآیند نوبت‌دهی آنها انجام شده و در انتظار تبدیل به سر می‌برند.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: ۳ هزار و ۸۶۳ خودرو عمومی نیز در سامانه ثبت شده است که مالکان آنها در انتظار تأیید مشخصات و فرآیند نوبت‌دهی به سر می‌برند.

باقری همچنین درباره آخرین آمار متقاضیان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی در شهر تهران گفت: از ابتدای آغاز فرآیند ثبت‌نام در سایت جدید، در مجموع ۲۱۹ خودرو عمومی در شهر تهران به گازسوز تبدیل شده و ۶۴۰ خودرو نیز در انتظار تبدیل به سر می‌برند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه فرآیند نوبت‌دهی بر اساس زمان ثبت‌نام انجام می‌شود، لازم است متقاضیان این طرح هرچه زودتر نسبت به ثبت مشخصات و تکمیل فرآیند ثبت‌نام خود در سامانه اقدام کنند.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیت تبدیل کافی در کارگاه‌های تبدیل وجود دارد و آمادگی داریم در صورت نیاز و افزایش استقبال متقاضیان، این ظرفیت باز هم افزایش یابد.

به گزارش شانا، سامانه جدید طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی به‌منظور سهولت در فرآیند ثبت‌نام، نوبت‌گیری و بررسی نهایی متقاضیان گازسوز کردن خودروهای عمومی به‌طور رسمی رونمایی شد که متقاضیان از جمله مالکان خودروهای تاکسی عمومی و وانت‌بارها، نیسان و کامیونت می‌توانند با مراجعه به این سامانه اینترنتی به آدرس https://gcr.niopdc.ir که از روز سه‌شنبه (٢٣ اردیبهشت‌ماه سال جاری) فعال شد، ثبت‌نام خود را نهایی و نوبت‌گیری کنند.

بر پایه مصوبه اخیر شورای اقتصاد، از طریق اعطای تسهیلات رایگان، حدود یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو به سمت سوخت پاک و ارزان سی‌ان‌جی هدایت خواهند شد که شامل ۱۰۰ درصد بخش حمل‌ونقل مسافر و بار در کشور است.

هم‌اکنون زیرساخت‌ها برای افزایش سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودروها و توزیع روزانه حدود ۴۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح، توزیع سی‌ان‌جی از روزانه حدود ۲۱ میلیون مترمکب کنونی تا روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

ایران با دسترسی به منابع عظیم گازی و بهره‌مندی حدود ۹۶ درصد از جمعیت کشور از نعمت گاز، زیرساخت‌های بهتری برای توسعه‌ این صنعت دارد که نگرانی بابت قطعی سوخت و در دسترس نبودن آن وجود نداشته و ایجاد ایستگاه‌های سی‌ان‌جی با سرعت زیاد به دلیل توسعه شبکه گازرسانی از آن جمله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *