اخبار داغ

سکوت عجیب سازمان جهانی بهداشت درباره خروج آمریکا از این نهاد!

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد درباره تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر خروج این کشور از این نهاد بین‌المللی اظهارنظر نخواهد کرد. به نقل از آناتولی، سازمان جهانی بهداشت امروز از اظهارنظر درباره تصمیم اخیر آمریکا برای خروج از این نهاد در اوج شیوع ویروس کرونا امتناع کرد. دفتر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد دفتر […]

اشتراک گذاری
18 تیر 1399
84 بازدید
کد مطلب : 2571

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد درباره تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر خروج این کشور از این نهاد بین‌المللی اظهارنظر نخواهد کرد.

به نقل از آناتولی، سازمان جهانی بهداشت امروز از اظهارنظر درباره تصمیم اخیر آمریکا برای خروج از این نهاد در اوج شیوع ویروس کرونا امتناع کرد.

دفتر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد دفتر دبیرکل این سازمان نامه‌ای از سوی آمریکا دریافت کرده که در آن اعلام شده است واشنگتن قصد دارد در ششم ژوئیه ۲۰۲۱ از سازمان جهانی بهداشت خارج شود. در بیانیه این دفتر آمده است «دبیرکل، در مقام امانتدار، در حال بررسی موضوع با سازمان جهانی بهداشت است که آیا همه شرایط لازم برای چنین خروجی رعایت شده است یا خیر.»

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت که چندین پزشک و محقق برجسته آمریکایی در آن عضو هستند در این خصوص گفت اطلاعات بیشتری در این باره ندارد و دیگر اظهارنظری در این خصوص نخواهد کرد.

جنس اسپن، وزیر بهداشت آلمان، که اخیراً پس از سفر به ژنو گفته بود کشورش ۵۰۰ میلیارد دلار پول اتحادیه اروپا را به صندوق‌های سازمان جهانی بهداشت اضافه خواهد کرد در توئیترش در این خصوص نوشت خروج آمریکا «عاملی برای شکست همکاری‌های بین المللی است.» روسیه و چین نیز از این تصمیم آمریکا انتقاد کردند.

کاخ سفید بامداد چهارشنبه به طور رسمی از خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی خبر داد. یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد واشنگتن روز سه‌شنبه روابط خود را با این نهاد جهانی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا قطع کرده است. این مقام آمریکایی گفت تصمیم واشنگتن به اطلاع دبیرکل سازمان ملل رسیده است.

سناتور باب منندز از اعضای ارشد دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، در توئیتی گفت کاخ سفید تصمیم خود را به کنگره اعلام کرده است. دونالد ترامپ طی ماه‌های اخیر بار‌ها سازمان بهداشت جهانی را به خروج تهدید کرده بود. ترامپ این سازمان را به جانبداری از چین و همچنین واکنش ضعیف در برابر شیوع ویروس کرونا متهم کرده بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *