اخبار داغ

فیسبوک و رسوایی‌هایی که تمامی ندارد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز به تازگی شرکت فیسبوک اظهار داشته که آن‌ها به مدت حدودی چند ماه، دسترسی به اطلاعات کاربران را در اختیار بیش از ۵۰۰۰ برنامه‌نویس قرار داده بودند. شرکت فیسبوک در رسوایی جدید خود افشا کرد که اطلاعاتی از کاربران را در اختیار برنامه‌نویسان قرار داده که بسیار شخصی بوده […]

اشتراک گذاری
13 تیر 1399
106 بازدید
کد مطلب : 2451

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز به تازگی شرکت فیسبوک اظهار داشته که آن‌ها به مدت حدودی چند ماه، دسترسی به اطلاعات کاربران را در اختیار بیش از ۵۰۰۰ برنامه‌نویس قرار داده بودند.

شرکت فیسبوک در رسوایی جدید خود افشا کرد که اطلاعاتی از کاربران را در اختیار برنامه‌نویسان قرار داده که بسیار شخصی بوده و قرار نبوده آن‌ها را در دسترس دیگران بگذارد. بر اساس اعترافات شرکت بدنام فیسبوک، حداقل چند هزار برنامه‌نویس قادر بودند اطلاعات شخصی افراد را بررسی کنند و به آن‌ها دسترسی داشتند.

دسترسی اطلاعات بیشتر کاربرانی را تحت‌الشعاع قرار می‌داد که بیش از ۹۰ روز از برنامه فیسبوک خود استفاده نکرده بودند و به حالت غیرفعال درآمده بودند.بر طبق اساسنامه شرکت فیسبوک برنامه‌نویسان نباید به اطلاعات کاربرانی که غیرفعال شدند دسترسی پیدا کنند. این مجموعه در سال ۲۰۱۸ از این قانون خود رونمایی کرد و علت آن نیز رسوایی معروف Cambridge Analytica بود.

تمامی روسایی‌های فیسبوک طی سال‌های اخیر باعث شدند تا قوانین این شرکت سختگیرانه‌تر شود، اما با این حال خود مجموعه به قوانین خود پایبند نیست.شرکت فیسبوک طی اعترافات خود اطلاعی از میزان زمان دسترسی برنامه‌نویسان به اطلاعات شخصی افراد مطرح نکرد. این پلتفرم همچنین اعلام نکرد چند مشخصات چند کاربر برای برنامه‌نویسان قابل دسترسی بوده، تنها نکته‌ای که مشخص شده آن است که حدود ۵۰۰۰ برنامه‌نویس برای حدود چند ماه به اطلاعات فردی اشخاص دسترسی کامل داشته‌اند.

گفتنی است؛ شرکت فیسبوک حتی مطرح نکرد که چه اطلاعاتی از کاربران استخراج شده و دسترسی‌ها به چه میزان گسترده بوده است. این شبکه اجتماعی طی انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت: “ما هیچ مدرکی حاکی بر به اشتراک گذاشته شدن اطلاعات شخصی کاربران پیدا نکرده‌ایم و ایرادات در همان مرحله دسترسی برنامه‌نویسان تمام شده است”.

این مجموعه همچنین اعلام کرد که آن‌ها یک روز بعد از مشخص شدن ایرادات آن را برطرف ساخته‌اند و همچنان قصد دارند به تحقیقاتشان برای بررسی هر چه دقیق‌تر مشکل ادامه دهند. رسوایی‌های شرکت فیسبوک بی‌پایان است این مجموعه چندی پیش نیز اطلاعات بیش از ۲۶۷ میلیون کاربر را در فضای مجازی فاش کرد و به دنبال آن کشور‌هایی مثل برزیل، استرالیا، انگلیس و حتی آمریکا فیسبوک را جریمه کردند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *