اخبار داغ

کلاهبرداری فروش خودرو در روز روشن!!

مدتی است که خودرو در کشور ما به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و باید برای خرید یا فروش آن، دقت بیشتری به خرج دهید. در برخی موارد درست زمانی که احساس می‌کنید در حال انجام یک معامله راحت و بی‌دردسر هستید، در دام شیادان و کلاهبرداران پا گذاشته‌اید. برای آن‌که بدانید حتی در […]

اشتراک گذاری
11 تیر 1399
74 بازدید
کد مطلب : 2417

مدتی است که خودرو در کشور ما به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و باید برای خرید یا فروش آن، دقت بیشتری به خرج دهید. در برخی موارد درست زمانی که احساس می‌کنید در حال انجام یک معامله راحت و بی‌دردسر هستید، در دام شیادان و کلاهبرداران پا گذاشته‌اید. برای آن‌که بدانید حتی در هنگام فروش خودرو نیز ممکن است کلاه شما را بردارند، پیشنهاد می‌کنیم ماجرای آقای پیام فاضل پور را بخوانید:
” مدتی بود به دنبال خرید خانه به مشاوران املاک سر می‌زدیم، معمولاً یا خانه را نمی‌پسندیدیم یا با بودجه ما همخوانی نداشت. هفته گذشته یک مورد کاملاً مناسب پیدا کردیم ولی برای جبران کسری مبلغ خانه، باید یک‌هفته‌ای ماشینم را می‌فروختم؛ در نتیجه به‌سرعت در سایت‌ها آگهی کردم. از آنجایی که شنیده بودم خریداران چانه می‌زنند اندکی نیز قیمت را بالاتر تعیین کردم.
همان شب یک نفر تماس گرفت و گفت ماشین خوبی به نظر می‌رسد، جالب بود که هیچ صحبتی هم از قیمت نکرد! خوشحال شدم که قرار است ماشین را گران‌تر از قیمت بازار بفروشم. فردای آن روز در خیابان با خریدار قرار گذاشتیم. خیلی مشتاق بود و مرتب از ماشین تعریف می‌کرد. من هم خوشحال شدم که بالاخره همه چیز درست شد و خانه‌دار می‌شویم. هم من عجله داشتم و هم خریدار، پس با هم برای نوشتن قولنامه به یک نمایشگاه خودرو رفتیم. من به خریدار گفته بودم که فقط گلگیر جلو سمت شاگرد ضربه خورده و لکه رنگ دارد. بعد از نوشتن قولنامه، خریدار گفت که الان همه پول در کارتم نیست. بیعانه می‌دهم، فردا هم‌زمان با تعویض پلاک همه پول را می‌پردازم.
خودرو را تحویل یک پارکینگ دو قبضه دادیم؛ یک قبض برای خریدار و یک قبض برای فروشنده و تأکید کرد که هر دو قبض را باید بیاورید تا خودرو را ببرید. فردا که برای تحویل خودرو و تعویض پلاک رفتم با یک برگه کارشناسی روبرو شدم. خریدار یک کارشناس آورده بود و همه ایرادات خودرو را، که حتی من از آن‌ها خبر نداشتم، لیست کرده بود! هرچه کردم که قبول کند من رنگ‌شدگی گلگیر و مشخصات فنی را برای شما شرح داده‌ام، شما با ماشین تست رانندگی گرفته‌اید و همه‌چیز را آن‌طور که بوده پذیرفته‌اید، بی‌فایده بود.

خریدار گفت شما در قولنامه هیچ‌کدام را بیان نکرده‌اید، با این ایرادها این ماشین این قدر نمی‌ارزد. مبلغ برآوردی نزدیک به ۱۵ میلیون کمتر بود. گفتم مشکلی نیست از قدیم گفته‌اند مال بد بیخ ریش صاحبش، نمی‌فروشم. گفت ای آقا! من که دیروز بیعانه داده‌ام؛ الان یا باید ۵ میلیون به من خسارت بدهی یا با قیمت مورد ارزیابی قولنامه جدید می‌نویسیم. هر طور حساب می‌کردم نمی‌شد. ترجیح دادم به زور هم که شده خسارت بدهم تا اینکه بخواهم ماشینم را به چنین شخصی بفروشم ”

چگونه خودرو خود را فقط با یک تماس و بدون دردسر بفروشیم؟
برای پیشگیری از مشکلاتی شبیه آن‌چه بر سر آقای فاضل‌پور آمد، سرنوشت خودروی خود را به هر آگهی و وب‌سایتی پیوند نزنید و حتما از یک مشاور حقوقی مطمئن در عقد قولنامه کمک بگیرید. همراه مکانیک، بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی‌شده در کشور است که با ارائه طرح فروش سفارشی خودرو به کمک کسانی مثل آقای فاضل‌پور می‌آید تا بتوانند خودروی خود را به بهترین قیمت و با خیال راحت بفروشند.
برای استفاده از این طرح کافی است وارد صفحه https://www.hamrah-mechanic.com/car-sell/ شوید و درخواست خود را ثبت کنید. در زمان مقرر کارشناس با کارت شناسایی به محل شما اعزام شده، گزارش کامل کارشناسی خودرو را تهیه کرده و از خودرو عکاسی می‌کند. سپس یک مشاور اختصاصی خودرو را در نمایشگاه همراه مکانیک و دیگر سایت‌ها آگهی کرده و به تماس تمامی خریداران پاسخ می‌دهد تا بهترین خریدار را پیدا کند. در نهایت یک کارشناس به همراه خریدار مراجعه کرده و پس از کارشناسی مجدد ماشین در حضور خریدار، یک مشاور حقوقی برای نوشتن قولنامه اعزام شده و فروش ماشین شما بدون اینکه هیچ کار خاصی انجام دهید انجام می‌شود. ضمنا باید بدانید که تمامی این خدمات برای فروشنده کاملا رایگان و بدون هزینه است!!

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *