اخبار داغ

سریال های آتش سوزی استان خوزستان : در مجاورت چاه شماره یک آتش سوزی دره نفت مهار شد

شهرام وردک شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این خصوص اظهارداشت: طبق اعلام شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در هنگام آتش سوزی در نیزارهای پشت چاه شماره یک، چشمه نفتی درون نیزارها دچار تراوش مقداری نفت شد. وی با تاکید بر اینکه مقدار نفت تراوش شده از این چشمه نفتی ناچیز بود، […]

اشتراک گذاری
09 تیر 1399
92 بازدید
کد مطلب : 2168

شهرام وردک شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این خصوص اظهارداشت: طبق اعلام شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در هنگام آتش سوزی در نیزارهای پشت چاه شماره یک، چشمه نفتی درون نیزارها دچار تراوش مقداری نفت شد.

وی با تاکید بر اینکه مقدار نفت تراوش شده از این چشمه نفتی ناچیز بود، افزود: آتشسوزی حدود ساعت ۱۶ روز گذشته شروع شد که با همکاری مشترک نیروهای شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و شهرداری این شهرستان مهار شد.

این مقام مسئول در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خاطرنشان‌کرد: خوشبختانه در جریان این حادثه به هیچ کدام از ساکنان منطقه و یا عوامل آتش‌نشانی آسیب وارد نشده است.

وردک تاکیدکرد: همچنین چاه شماره یک مسجدسلیمان نیز در این حادثه دچار خسارت و آسیبی نشده است.

چاه شماره یک نام اولین چاه نفت خاورمیانه است که در منطقه‌ای شهر مسجدسلیمان کنونی،قرار دارد. این چاه در منطقه‌ای بنام دره خرسون مستقر شده که عملیات حفاری آن در سال ۱۲۸۶ توسط کنسرسیوم دارسی آغاز و در تاریخ ۵ خرداد ۱۲۸۷ به مخزن نفتی رسید.

بر اساس این گزارش، ۶ منطقه به وسعت ۳۰۰ هکتار و جمعیتی بالغ بر پنج هزار خانوار در مناطق آلوده به نفت وگاز مسجدسلیمان قرار دارند.

تعداد چاه‌های نفت و گاز موجود در محدوده شهری مسجدسلیمان بیش از ۳۴۹ حلقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *