اخبار داغ

آتش‌سوزی در ارتفاعات مُنگشت ایذه مهار شدمیزان خسارت در دست بررسی است

آتش در بلوط زارهای منگشت ایذه بلوط زارهای منگشت ایذه دچار آتش سوزی شدندکه توسط مردم مهار شد رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه گفت: آتش سوزی در ارتفاعات کوه منگشت در شهرستان ایذه به صورت کامل مهار شد. حسین‌پور بیان کرد: این آتش سوزی ظهر امروز در ۲ نقطه در منطقه آب‌هرمان کوهستان […]

اشتراک گذاری
07 تیر 1399
73 بازدید
کد مطلب : 2048

آتش در بلوط زارهای منگشت ایذه

بلوط زارهای منگشت ایذه دچار آتش سوزی شدندکه توسط مردم مهار شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه گفت: آتش سوزی در ارتفاعات کوه منگشت در شهرستان ایذه به صورت کامل مهار شد.

حسین‌پور بیان کرد: این آتش سوزی ظهر امروز در ۲ نقطه در منطقه آب‌هرمان کوهستان منگشت آغاز شده بود.

 

وی افزود: بلافاصله چند گروه از نیروهای منابع طبیعی و جمعی از مردم برای مهار آتش به منطقه اعزام شدند و ساعتی پیش موفق شدند این آتش را به صورت کامل خاموش کنند.

وی ادامه داد: چند اکیپ از نیروهای منابع طبیعی در منطقه مستقر هستند تا در صورت بروز آتش سوزی مجدد، نسبت به کنترل آن اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، حسین پور گفت: از میزان خسارات این آتش سوزی اطلاعات دقیقی در دست نیست و فردا کارشناسان منابع طبیعی نسبت به برآورد خسارت اقدام خواهند کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه گفت: افرادی که در خاموش کردن آتش سوزی شرکت داشتند برای رسیدن به منطقه‌ای که در آن آتش‌سوزی رخ داد، حدود ۳ ساعت در ارتفاعات ایذه کوهنوردی و پیاده‌روی کردند.

از ابتدای سال جاری چندین فقره آتش‌سوزی در نقاط مختلف ایذه از جمله روستای موردغفار، منطقه بلوط بلند و کوه سفید دهدز به وقوع پیوسته که اطلاع دقیقی از میزان خسارت وارد شده در دست نیست.

عمده جنگل‌های بلوط خوزستان در ایذه، باغملک، اندیکا و مسجدسلیمان واقع شده‌اند و با توجه به تعداد آتش‌سوزی‌ها در این مناطق، لزوم اختصاص یک بالگرد آب‌پاش برای مواقع آتش سوزی به شدت احساس می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *