اخبار داغ

آغاز برگزاری کلاس‌های عملی از اول مرداد/برگزاری “مجازی” امتحانات پایان ترم

معاون آموزشی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه کلاس‌های عملی دانشجویان در ترم جای از اول مرداد ماه برگزار می شود گفت: امتحانات پایان ترم دانشجویان باید تا پایان تیر ماه به اتمام برسد. به گزارش ایسنا، دکتر حسین حسینی در نشست مجازی ضمن تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی دانشگاه تهران در ترم جاری گفت: شیفت ناگهانی […]

اشتراک گذاری
07 تیر 1399
71 بازدید
کد مطلب : 2089

آغاز برگزاری کلاس‌های عملی از اول مرداد/برگزاری "مجازی" امتحانات پایان ترم

معاون آموزشی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه کلاس‌های عملی دانشجویان در ترم جای از اول مرداد ماه برگزار می شود گفت: امتحانات پایان ترم دانشجویان باید تا پایان تیر ماه به اتمام برسد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین حسینی در نشست مجازی ضمن تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی دانشگاه تهران در ترم جاری گفت: شیفت ناگهانی از یک فضای آموزشی حضوری به سمت آموزش مجازی کار بسیار پردردسر و مشکلی بود و ما بالغ بر ۷۵۰۰ عنوان درس نظری را در ترم جاری ارائه کردیم و قرار است بیش از ۲۰۰۰ عنوان درس عملی نیز ارائه شود، اگر چه ما بیشترین مشکل را عمدتا از نگاه اداری، اجرایی برگزاری کلاس‌ها می دانیم اما در آموزش مجازی فشار زیادی بر کارکنان و اساتید دانشگاه‌ها وارد می‌شود و بیشترین تبعات را به حوزه دانشجویی مطرح است.

وی در ادامه تصرح کرد: من در جریان مسائل و مشکلات دانشجویان در حوزه آموزش مجازی هستم، اما اگر امروز ادعا می‌کنیم به این نقطه پایان در آموزش مجازی رسیدیم مرهون همراهی، صبر، تحمل و صبوری دانشجویان است و در غیر این صورت آموزش مجازی از همان ابتدای مسیر منجر به شکست می‌شد، بنابراین آموزش مجازی نیازمند یک تلاش همگانی بود و امروز ما در پایان ترم می‌توانیم اعلام کنیم که دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه تهران توانسته به خوبی از مسئولیت مجازی بر بیاید و در تراز جهانی باید ادعا کنیم که علی‌رغم همه مشکلات مطرح شده نتیجه خوبی در عرصه آموزش مجازی داشتیم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران همچنین با تاکید بر این‌که ترم جاری این دانشگاه به صورت مجازی به پایان رسید، اظهار کرد: در حال حاضر زمان برگزاری امتحانات ارزیابی پایان ترم دانشجویان آغاز شده است و دانشگاه‌ها از مدت‌ها قبل تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم را برای برگزاری امتحانات به عمل آورده است.

دکتر حسینی تاکید کرد: برآوردن تمامی خواسته‌های دانشجویان در دانشگاه‌ها کار بسیار دشواری است چرا که علاوه بر خواسته های دانشجویان، همکاران هیات علمی نیز ملاحظاتی دارند که باید مدنظر بگیرند مثلا در بحث ارزیابی دانشجویان، اولین جمله‌ای که بیان می‌شود این است که اساتید مرجع ارزیابی دانشجویان به‌شمار می‌رود و اختیاراتی را در این زمینه دارد و باید به شرایط و توقعات اساتید نیز توجه کرد.

وی تاکید کرد: وقتی بحث ارزیابی دانشجویان دانشگاه تهران برای نیم سال جاری مطرح شد دو اقدام را مورد توجه قرار دادیم، اما در هر دو موضوع مساله‌ی اصلی تامین سلامت دانشجویان بود که بتوانیم کمترین تردد را از طرف آنها شاهد باشیم.برگزاری آزمون الکترونیکی به شیوه‌ی مجازی یکی از گزینه‌های دانشگاه تهران بود که در حال حاضر نیز عمده آزمون‌های ما به این شیوه برگزار می‌شود و تمهیدات لازم برای برگزاری این نوع آزمون‌ها اندیشیده شده و فقط بخش کوچکی از آزمون‌های به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

دکتر حسینی در خصوص تمهیدات دانشگاه تهران برای برگزاری آزمون‌های حضوری دانشجویان اظهار کرد: همان‌طور که عنوان شد بخش کوچکی از آزمون‌های ما حضوری برگزار می‌شود که در این زمینه نیز دانشگاه‌ تلاش زیادی انجام داده است اول این‌که دانشجویان در شهر یا منطقه خود تردد داشته باشند و اینگونه نباشد که دانشجویان از شهر خود تا تهران برای برگزاری امتحانات مراجعه کنند، بنابراین آنها می‌توانند به واحدهای پیام نور دانشگاه مراجعه کنند و آزمون خود را ارائه دهند.

وی با تاکید بر این‌که ۹۷ درصد کلاس‌های نظری دانشگاه برگزار شد، ادامه داد: ما از گذشته اعلام کردیم کلاس‌های عملی را نیز در تابستان در دانشگاه ارائه دهیم و در حال برنامه‌ریزی هستیم که بتوانیم از اول مردادماه این دروس ارائه شود. ضمن اینکه برخی از کلاس‌های عملی به دلیل ملاحظاتی که وجود داشت در ترم جاری برگزار نشده است و نمره آن به صورت ناتمام ثبت می‌شود.

دکتر حسینی اظهار کرد: ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که در برگزاری کلاس‌های این ترم نقصی نداشتیم اما تلاش شده است این نقص با حداقل ممکن انجام شود و آزمون‌های پایان ترم دانشجویان نیز طبق تقویم و به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود. البته ممکن است شرایطی ایجاد شود که استاد نتواند طبق تقویم آن آزمون را برگزار کند اما آنها این فرصت را دارند  با مدیریتی که به خرج می‌دهد در زمان‌بندی‌های مشخص  آن آزمون را برگزار کنند، بنابراین این مباحث به مدیریت استاد و درس باز می‌گردد و ما در ابلاغیه‌هایی که به معاونین آموزشی و اساتید اعلام کردیم تاکید نمودیم آزمون‌ها براساس تقویم برگزار شوند، اما اساتید می‌توانند براساس ملاحظات و شرایط خود آن را در یک زمان دیگری برگزار کند و به هیچ عنوان آن درس حذف نمی‌شود و اساتید باید تا پایان تیرماه آزمون‌ خود را برگزار کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران همچنین تاکید کرد: ما پیام‌های زیادی از طرف شورای آموزشی دانشگاه به معاونین آموزشی فرستادیم و بخشنامه‌ای نیز در این زمینه ارسال کردیم در واقع ملاحظات متعدد خود را در برگزاری آزمون امسال به همکاران بیان کردیم تا آنها به هر شکل این ترم که یک ترم ویژه است را با برگزاری امتحانات به پایان برساند. حتی این ملاحظات باید در طراحی سوالات نیز مورد استناد قرار بگیرد، اما نکاتی که اساتید باید مورد توجه قرار دهند مدارا کردن با دانشجویان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ترم جاری بازه حذف دروس امتحانی دانشجویان را تسهیل کردیم تا دانشجویانی که درخواست حذف ترم دارند آن را انجام دهند که در حال حاضر به انتهای این بازه زمانی رسیدیم و سه روز قبل از امتحانات دانشجو می‌تواند درس را دانشجو حذف کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *