اخبار داغ

۱۴۸۲پرونده به حوزه قضایی شادگان وارد شد

 رئیس دادگستری شادگان گفت: مجموعه پرونده‌های ورودی به حوزه قضایی شهرستان از سال گذشته تاکنون، ۱۴ هزار و ۸۲ پرونده بود که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۷۶ پرونده مختومه شده است. فیروز کیانپور اتابکی : ضمن تبریک هفته «قوه قضائیه» به همه همکاران قضائی و اداری سراسر کشور و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره […]

اشتراک گذاری
03 تیر 1399
101 بازدید
کد مطلب : 1903

 رئیس دادگستری شادگان گفت: مجموعه پرونده‌های ورودی به حوزه قضایی شهرستان از سال گذشته تاکنون، ۱۴ هزار و ۸۲ پرونده بود که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۷۶ پرونده مختومه شده است.

۱۴۸۲ پرونده به حوزه قضایی شادگان وارد شد

فیروز کیانپور اتابکی : ضمن تبریک هفته «قوه قضائیه» به همه همکاران قضائی و اداری سراسر کشور و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام (ره) اظهار کرد: از ۱۴۸۲ پرونده‌های وارد شده به دادگستری شهرستان شادگان که عمده‌ترین آنها جرایم کیفری شامل تصادف، ضرب‌وجرح و تیراندازی است، بیشترین پرونده‌هایی هستند که در یک سال وارد دادگستری این شهرستان شده‌اند.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته ۶۷ هزار و ۸۸۴ ابلاغ‌نامه صادر و ابلاغ شد که از این تعداد ۵۷ هزار و ۷۰۱ ابلاغ‌نامه به صورت الکترونیکی انجام شد چرا که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد ابلاغ‌نامه‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان شادگان یادآور شد: عمده‌ترین مشکل دادگستری شادگان کمبود فضای فیزیکی و عدم اختصاص دادگاه خانواده است.

وی در ادامه گفت: در بحث پرونده‌های حقوقی طلاق توافقی، در یک سال گذشته ۱۶۷ فقره پرونده طلاق توافقی در دادگاه حقوقی این شهرستان به ثبت رسیده است و کاهش این آمار نیاز به آموزش‌های مهارتی زندگی خانوادگی از سوی سازمان‌های متولی دارد.

کیانپور اتابکی افزود: مهم‌ترین رسالت دستگاه قضائی صیانت از حقوق شهروندان، قضاوت بر اساس قانون و شرع و تحقق عدالت در جامعه است.

رئیس دادگستری شادگان در پایان گفت: دستگاه قضائی برای احقاق حق مردم و مظلومان حرکت خواهد کرد و ما خود را سربازان نظام و دستگاه قضا میدانیم و بر اساس وظایف برای احقاق حقوق مردم و جلب رضایت الهی حرکت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *