اخبار داغ

ثبت رکورد تازه تولید پلی‌اتیلن سنگین در پتروشیمی مهر

پتروشیمی مهر موفق به تولید ۱۹۰ هزار تن پلی‌اتیلن سنگین در ۶ ماه گذشته و ثبت رکوردی تازه در تولید شد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شرکت پتروشیمی مهر، رکورد تازه تولید محصول پلی‌اتیلن سنگین در این مجتمع تولیدی در سال «جهش تولید» با تلاش بی‌وقفه متخصصان پتروشیمی مهر در […]

اشتراک گذاری
31 خرداد 1399
87 بازدید
کد مطلب : 1754

پتروشیمی مهر موفق به تولید ۱۹۰ هزار تن پلی‌اتیلن سنگین در ۶ ماه گذشته و ثبت رکوردی تازه در تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شرکت پتروشیمی مهر، رکورد تازه تولید محصول پلی‌اتیلن سنگین در این مجتمع تولیدی در سال «جهش تولید» با تلاش بی‌وقفه متخصصان پتروشیمی مهر در شرایط تحریم‌های بین‌المللی حاصل شده است که این مهم قدردانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی را به دنبال داشت.

رکورد بیشترین میزان تولید محصول پلی‌اتیلن سنگین با تلاش کارکنان پتروشیمی مهر با تناژ ۱۹۰ هزار تن در ۶ ماه گذشته در مقایسه با مقادیر تولیدی از ابتدای بهره‌برداری مجتمع تاکنون به ثبت رسیده است. بالاترین رکورد تولید ۶ ماهه به سال ۱۳۹۶ با تناژ ۱۶۱ هزار تن اختصاص داشت.

پتروشیمی مهر در ۶ ماه گذشته به رکورد پایین‌ترین ضریب مصرف اتیلن (۱.۰۲۲) از زمان بهره‌برداری مجتمع تاکنون دست یافته است که این موضوع به تولید کمترین تناژ محصول جانبی در سال‌های اخیر منجرشده است. بر اساس لیسانس پتروشیمی مهر، مصرف خوراک برابر تولید یک تن پلی‌اتیلن از ۱.۰۲۵ تن اتیلن طراحی شده است.

شرکت پتروشیمی مهر با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ناعادلانه و فقدان حضور متخصصان خارجی و مرتبط (کارشناسان تایلندی و ژاپن مرتبط با لیسانس خط تولید) با اتکا به توانمندی‌های داخلی و همت کارکنان متخصص و پرتلاش، نه‌تنها بر بخش اعظم تحریم‌های مرتبط با این شرکت فائق آمده، بلکه در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری، رکورد تولید از ابتدای دوران بهره‌برداری مجتمع تاکنون را افزایش داده و جهش معناداری بر تولید محصولات این شرکت به‌وجود آمده است.

شرکت پتروشیمی مهر با هدف تولید محصول پلی‌اتیلن سنگین در سال ۱۳۸۴ با سرمایه‌گذاری مشترک پتروشیمی بین‌الملل ایران و شرکت‌ اتحاد سرمایه‌گذاری پتروشیمی سنگاپور و با چشم‌انداز «سرآمد در تولید پایدار پلی‌اتیلن سنگین در ایران» تأسیس شد و در سال ۱۳۸۸ در منطقه اقتصادی عسلویه با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن محصول پلی‌اتیلن سنگین به بهره‌برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *