اخبار داغ

کدام کشورها علیه ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی رای دادند

پس از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نام کشورهای موافق و مخالف این قطعنامه اعلام شد. به گزارش وال استریت ژورنال، پس از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حال نام کشورهای موافق و مخالف این قطعنامه اعلام شده است. در این ارتباط گفته شده که قطعنامه تصویب شده در شورای حکام که پیشتر در قالب پیش نویسی […]

اشتراک گذاری
30 خرداد 1399
105 بازدید
کد مطلب : 1739

پس از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نام کشورهای موافق و مخالف این قطعنامه اعلام شد.

به گزارش وال استریت ژورنال، پس از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حال نام کشورهای موافق و مخالف این قطعنامه اعلام شده است.

در این ارتباط گفته شده که قطعنامه تصویب شده در شورای حکام که پیشتر در قالب پیش نویسی از سوی سه کشور اروپایی به آژانس ارائه شده بود، با ۲۵ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع تصویب شده است.

در این میان، کشورهای استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، اکوادور، مصر، استونی، فرانسه، آلمان، غنا، یونان، مجارستان، ایتالیا، ژاپن، کویت، مراکش، نیجریه، نروژ، پاناما، عربستان سعودی، سوئد، انگلیس، آمریکا، اروگوئه و آرژانتین به این قعطنامه رأی موافق داده‌اند.

همچنین روسیه و چین نیز به این قطعنامه رأی منفی دادند.

از سوی دیگر کشورهای آذربایجان، هند، مغولستان، نیجر، پاکستان، آفریقای جنوبی و تایلند نیز به قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رأی ممتنع دادند و پاراگوئه نیز در این نشست غایب بود.

در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره در گزارش‌های پیشین خود پایبندی ایران به توافق برجام را تائید کرده بود، به تازگی و از زمان روی کارآمدن «رافائل گروسی»، مدیر کل جدید، برخی ادعاها علیه ایران از سوی دبیرخانه آژانس مطرح می‌شود.

از سوی دیگر پس از تصویب قطعنامه اخیر آژانس بین‌المللیانرژی اتمی علیه ایران، «میخائیل اولیانوف»؛ نماینده دائمروسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به تصویب این قطعنامه واکنش نشان داد.

در این ارتباط اولیانوف گفت: شورای حکام آژانس بین‌المللقطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از ایران خواسته است تا دسترسی به دو مکان تعیین شده از سوی آژانس را فراهم کند.

نماینده روسیه در ادامه گفت: روسیه و چین علیه این قطعنامه رأی دادند. در حالی که تاکید می‌شود که نیاز است تا تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این مشکل را بدون تأخیر حل کنند.

اولیانوف همچنین افزود: ما معتقدیم که این قطعنامه می‌تواندغیر سازنده باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *