اخبار داغ

چوب حراج به مدال نوبل کاشف لقاح مصنوعی

مدال نوبل دانشمندی که پیشگام روش لقاح مصنوعی بود، توسط فرزندان او به حراج گذاشته می‌شود. به گزارش ایسنا و به نقل از بلفست تلگراف، مدال نوبلی که به “سر رابرت ادواردز” (Sir Robert Edwards)، دانشمند انگلیسی پیشگام روش لقاح مصنوعی اهدا شده بود، با قیمت پایه ۸۰۰ هزار پوند حراج می‌شود. ادواردز و همکارانش، روشی […]

اشتراک گذاری
26 خرداد 1399
76 بازدید
کد مطلب : 1692

چوب حراج به مدال نوبل کاشف لقاح مصنوعی

مدال نوبل دانشمندی که پیشگام روش لقاح مصنوعی بود، توسط فرزندان او به حراج گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از بلفست تلگراف، مدال نوبلی که به “سر رابرت ادواردز” (Sir Robert Edwards)، دانشمند انگلیسی پیشگام روش لقاح مصنوعی اهدا شده بود، با قیمت پایه ۸۰۰ هزار پوند حراج می‌شود.

ادواردز و همکارانش، روشی را ابداع کردند که تاکنون هشت میلیون نوزاد با کمک آن به دنیا آمده‌اند. لقاح مصنوعی، روشی است که طی آن، سلول‌های تخمک در شرایط آزمایشگاهی بارور می‌شوند و پس از گذراندن مراحل مورد نیاز در رحم قرار می‌گیرند تا رشد جنین، سیر طبیعی خود را طی کند.

ادواردز در سال ۲۰۱۰، یک مدال طلای ۱۸ قیراطی را دریافت کرد که اکنون توسط فرزندان او به فروش گذاشته شده است. آنها در این مورد گفتند: پدر ما از دریافت جایزه نوبل برای پژوهش خود و همکارانش، بسیار خوشحال شد. این پژوهش تاکنون به میلیون‌ها زوج در سراسر جهان کمک کرده است تا بر ناباروری غلبه کنند.

“لوئیز براون” (Louise Brown)، نخستین نوزادی بود که در ۲۵ ژوئیه ۱۹۷۸ با روش لقاح مصنوعی به دنیا آمد. او در مراسم تدفین ادواردز گفت که این دانشمند، شادی و خرسندی را به میلیون‌ها زوج هدیه کرده است.

سر رابرت ادواردز در سال ۲۰۱۳ در ۸۷ سالگی از دنیا رفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *