اخبار داغ

قدردانی معاون وزیر نفت از ۱۲ شرکت پتروشیمی موفق سال ۹۸

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از ۱۲ شرکت پتروشیمی کشور که در سال ۹۸ به رکوردهای جدید تولید دست یافته‌اند، قدردانی کرد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی، معاون وزیر پایگاه خو مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از عملکرد ۱۲ شرکت پتروشیمی ایران به دلیل […]

اشتراک گذاری
19 خرداد 1399
146 بازدید
کد مطلب : 1471

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از ۱۲ شرکت پتروشیمی کشور که در سال ۹۸ به رکوردهای جدید تولید دست یافته‌اند، قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی، معاون وزیر پایگاه خو مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از عملکرد ۱۲ شرکت پتروشیمی ایران به دلیل افزایش تولید و دستیابی به رکوردهای جدید در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ قدردانی کرد.

شرکت‌های پتروشیمی پارس، پلیمرآریاساسول، جم، مهر، مروارید، پلی‌پروپیلن جم، فرساشیمی، شیمی‌بافت (فاز دوم)، تخت جمشید (ماهشهر)، لرستان، مهاباد و تخت جمشید پارس عسلویه سال گذشته موفق به افزایش تولید و ثبت رکوردهای جدید تولید در صنعت پتروشیمی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سپاسنامه‌ای خطاب به مدیران عامل این ۱۲ شرکت پتروشیمی موفق، خواستار تداوم افزایش تولید محصولات در سال «جهش تولید» شده است.

نکته مهم فهرست شرکت‌های موفق تولید پتروشیمی در سال ۹۸ آن است که همه شرکت‌ها تولیدکننده محصولات مهم پایه و میانی پتروشیمی و پلیمری بوده‌اند و افزایش تولید در این شرکت‌ها به تامین خوراک مورد نیاز صنایع پایین‌دستی و تکمیلی پتروشیمی کشور منجر خواهد شد.

تولید محصولاتی همچون اتیلن، استایرن منومر، گریدهای مختلف پلی‌اتیلن، پروپیلن، پلی‌پروپیلن، اتیلن گلایکول‌ها، پلی‌استایرن و… نویدبخش تولید محصولاتی است که هر یک می‌توانند کامل‌کننده زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی کشور باشند.

میزان تولید محصولات پتروشیمی در سال گذشته مشابه سال ۹۷ بود، به طوری که از حدود ۳۱ میلیون تن تولید محصول نهایی در سال ۹۸، ۲۳ میلیون تن صادر و ۸ میلیون تن در بازار داخلی عرضه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *