اخبار داغ

جزئیات بازگشایی دانشگاه و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جزئیات بازگشایی کلاس‌های آموزش حضوری از ۱۷ خردادماه در رشته ها و مقاطع مختلف دانشگاه را تشریح کرد و گفت: در همه مقاطع اولویت با دانشجویان ترم آخر و ماقبل آخر خواهد بود. به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی صدوقی با بیان اینکه آموزش حضوری دانشگاه بنا بر ابلاغیه […]

اشتراک گذاری
13 خرداد 1399
90 بازدید
کد مطلب : 1248

جزئیات بازگشایی دانشگاه و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جزئیات بازگشایی کلاس‌های آموزش حضوری از ۱۷ خردادماه در رشته ها و مقاطع مختلف دانشگاه را تشریح کرد و گفت: در همه مقاطع اولویت با دانشجویان ترم آخر و ماقبل آخر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی صدوقی با بیان اینکه آموزش حضوری دانشگاه بنا بر ابلاغیه وزارت بهداشت از تاریخ ۱۷ خردادماه اجرایی می‌شود، اظهار کرد: به دنبال برگزاری جلسات متعدد، تصمیم بر آن شد که آموزش حضوری در دانشگاه به صورت تدریجی از ۱۷ خردادماه آغاز شود و طبق برنامه‌ریزی انجام شده در هفته اول و یا دوم پذیرای دانشجویان ترم آخر و ماقبل آخر در سطوح دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی خواهیم بود.

وی درباره دانشجویان دانشکده پزشکی توضیح داد: کارآموزانی که در بخش‌ها حضور دارند، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دانشکده پزشکی، برای اوایل تیرماه به بخش‌هایی خواهند رفت که ریسک ابتلا به کرونا در آن‌ها پایین و از امنیت بالایی برخوردار است. دانشجویان به بخش‌های عفونی و ریه که بیماران کرونایی در آنجا بستری هستند فرستاده نمی‌شوند و تنها در بخش هایی فعالیت می کنند که ایمن باشد. همچنین دانشجویان ترم آخر و ماقبل آخر پرستاری که خدمت در عرصه خواهند داشت نیز در بخش‌هایی حضور خواهند یافت که از نظر سرایت کرونا حداقل خطر را داشته باشند.

آموزش‌های مجازی تداوم می‌یابد

وی با تاکید بر اینکه عمده دانشجویان همچنان باید آموزش مجازی را ادامه دهند، گفت:  دروسی که قابلیت ارایه مجازی دارند همچنان برقرار خواهد بود، به ویژه برای دانشجویان ترم‌های یک تا چهار که عمده دروس آن‌ها به صورت تئوری است.

درباره دروس عملی ترم‌های اول، تابستان تصمیم‌گیری می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: فعلا دروس‌ عملی ترم های اول تا سوم بازگشایی نمی‌شوند و در مورد ارایه دروس عملی این دسته از دانشجویان طی ماه‌های آینده یعنی تیر و مردادماه تصمیم گیری خواهد شد. بر این اساس اگر شرایط مناسب بود دانشجویان در دانشگاه حاضر می شوند و اگر باز هم شرایط مناسب نبود برگزاری دروس عملی به ترم‌های آینده موکول می‌شود. بنابراین آموزش‌های تئوری به صورت مجازی ادامه خواهد داشت و آموزش‌های حضوری بیشتر برای دانشجویان ترم‌های آخر مقاطع مختلف که نزدیک به فارغ‌التحصیلی هستند و نیاز به گذراندن واحدهای عملی دارند، از ۱۷ خرداد آغاز می‌شود.

توسعه اختیارات دانشکده‌ها جهت تصمیم گیری درباره وضعیت آموزشی

وی با بیان اینکه ممکن است وضعیت دانشکده‌ها با یکدیگر تفاوت داشته باشد، یادآور شد: اختیاراتی هم به روسا و معاونان آموزشی دانشکده‌ها داده شده تا در زمینه تصمیم گیری‌های مقطعی اختیار داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت دانشکده دندانپزشکی که ریسک خطر بالایی دارد، گفت: در رابطه با این دانشکده، هفته اول به آموزش اساتید، کارکنان و دانشجویان برای چگونگی رعایت اصول بهداشتی اختصاص می‌یابد و در هفته دوم نیز دستیاران سال آخر در دانشکده حضور پیدا خواهند کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: به تدریج دانشجویان رشته ها و مقاطع مختلف در دانشکده‌ها از جمله دانشکده دندانپزشکی حضور پیدا خواهند کرد.

عمده آزمون‌ها مجازی برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه در بعضی از مقاطع، رشته‌ها و دانشکده‌ها آموزش مجازی تقریبا تمام شده و دانشجویان در حال آمادگی برای برگزاری آزمون هستند، درباره نحوه برگزاری آزمون‌ها توضیح داد: عمده آزمون‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود، زیرا به حضور فیزیکی دانشجویان نیاز نیست.

امکان برگزاری مجدد آزمون‌های مجازی در صورت بروز مشکل

دکتر صدوقی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی مانند قطعی اینترنت و مواردی از این دست که ممکن است در حین برگزاری آزمون برای دانشجویان اتفاق بیفتد، در شورای آموزشی دانشگاه این تصمیم گرفته شد که چنانچه برای گروه و یا دانشکده‌ای مشکلاتی در حین برگزاری آزمون الکترونیک پیش آمد، امکان برگزاری آزمون مجدد فراهم شود. آزمون مجدد می‌تواند به صورت الکترونیک و یا به صورت حضوری انجام شود، زیرا ممکن است تعداد کمی دچار این مشکلات شوند.

معاون آموزشی دانشگاه تاکید کرد: بازگشایی آموزش حضوری به صورت تدریجی خواهد بود تا نگرانی‌های دانشجویان و خانواده‌های آنان برطرف شود، زیرا ما نیز ترجیح می‌دهیم دانشجویان عزیز در یک محیط ایمن آموزش ببینند.

امکان حضور هم زمان ۲۰۰۰ دانشجو در کلاس‌های آنلاین

دکتر صدوقی درباره کلاس‌های تعاملی توضیح داد: اوایل در آموزش مجازی دانشگاه مشکلاتی وجود داشت که خوشبختانه این مشکلات به تدریج برطرف شد و در حال حاضر سیستم تعاملی ما برقرار شده است، به طوری که در آن واحد ۲۰۰۰ نفر به صورت آنلاین می‌توانند در کلاس‌های مختلف حضور پیدا کنند.

حضور حداقلی دانشجویان در خوابگاه‌ها

وی با تاکید بر اینکه هماهنگی‌های لازم با معاونت دانشجویی برای حضور دانشجویان در خوابگاه انجام شده، گفت: قرار است حداکثر ایمنی در خوابگاه‌ها رعایت شود، بنابراین ما نمی‌توانیم پذیرای ۵۰ درصد افراد باشیم، زیرا محدودیت‌هایی در سیستم خوابگاهی وجود دارد و برای رعایت نکات ایمنی می‌خواهیم حداقل افراد در خوابگاه حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: بنابر این احتمال دارد در حد ۳۰ تا ۴۰ درصد دانشجویان را برای آموزش حضوری پذیرا باشیم و به تدریج طی سه تا چهار هفته بعدی با توجه به شرایط درباره این مسئله تصمیم‌گیری خواهیم کرد و در صورت عدم وجود مشکل، حضور را پررنگ‌تر می‌کنیم.

زمان پایان ترم جاری

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره زمان پایان کلاس‌های حضوری در ترم جاری توضیح داد: زمان پایان ترم جاری، پایان تیرماه و برگزاری امتحانات نیز تا ۱۵  مرداد خواهد بود، اما با توجه به شرایط متفاوت در هر دانشکده، ممکن است ترم تحصیلی در بعضی دانشکده‌ها مانند دندانپزشکی بیشتر طول بکشد و تا پایان مرداد و حتی پایان شهریورماه ادامه یابد.

وی با بیان اینکه امکان تحقق هر درخواستی از سوی دانشکده‌ها برای تسهیل شرایط دانشجویان فراهم است، گفت: دانشجویان در این باره نگرانی نداشته باشند و امتحان دورسی که پایان یافته می‌تواند برگزار شود و ترم برای دروسی که هنوز آموزش آن‌ها پایان نیافته می‌تواند دو تا سه هفته بیشتر ادامه یابد.

امکان حذف دروس و یا ترم تحصیلی فراهم است

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیدرباره حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه از ۱۷ خرداد به بعد توضیح داد: بیشتر دانشجویان ترم های آخر که در شرف فارغ التحصیلی هستند در کلاس‌های آموزش حضوری، حضور خواهند داشت و این تمهیدات دیده شده که کلاس‌های آنان برگزار شود تا بتوانند هرچه زودتر فارغ التحصیل شوند، اما فعلا اجباری برای حضور فیزیکی در کلاس‌های حضوری دیده نشده و طبق آیین نامه افراد می‌توانند دروس و یا ترم تحصیلی را حذف کنند.

وی تاکید کرد: وضعیت ایمنی و سلامت کلاس‌ها ارزیابی می‌شود و درصورت رعایت این اصول، کلاس‌ها را ادامه خواهیم داد، اما در صورت بروز هرگونه مشکل، درباره آن مجددا تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی در پایان با آرزوی توفیق برای تمامی دانشجویان و اساتید، گفت: تصمیماتی که در هفته‌های آتی در شورای آموزشی دانشگاه اخذ شود، به دانشجویان و اساتید اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *