اخبار داغ

اعلام آخرین وضع پروژه‌های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی

مدیر پروژه‌های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری ، آخرین وضع پیشرفت این پروژه‌ها را تشریح کرد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، رضا مهدی‌پور از پایان عملیات حفاری سومین حلقه چاه اکتشافی آغاز عملیات حفاری نهمین حلقه چاه اکتشافی در مناطق خشکی کشور […]

اشتراک گذاری
11 خرداد 1399
89 بازدید
کد مطلب : 1192

مدیر پروژه‌های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری ، آخرین وضع پیشرفت این پروژه‌ها را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، رضا مهدی‌پور از پایان عملیات حفاری سومین حلقه چاه اکتشافی آغاز عملیات حفاری نهمین حلقه چاه اکتشافی در مناطق خشکی کشور خبر داد و گفت: حفاری چاه آرمان -۱ در استان خوزستان، آبان‌ماه ۹۷ با کاربست دستگاه حفاری سنگین ۳۲ فتح کلید خورده بود.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی و همکاری مستمر میان متخصصان و مهندسان این شرکت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، زمینه اجرای موفق و منطبق با برنامه این پروژه‌ها را که مشتمل بر ۱۴ حلقه چاه می‌شود در پی داشته است، افزود: با پایان حفاری چاه یادشده، دکل حفاری ۳۲ فتح به موقعیت جدید در شهرستان گناوه انتقال یافت و حفاری چاه اکتشافی را از اردیبهشت‌ماه آغاز کرد.

مهدی‌پور گفت: هم‌اکنون از ۱۴ حلقه چاه تعریف‌شده در این دو پروژه، حفاری ۹ حلقه چاه اجرایی شده که عملیات حفاری دو حلقه چاه در استان خوزستان و یک حلقه در استان فارس پایان یافته است. حفاری ۶ حلقه چاه نیز با به‌کارگیری دستگاه‌های حفاری ۳۱، ۳۲، ۳۳، ۴۰، ۷۴ و ۸۹ فتح در استان‌های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی تا امروز ۳۲ هزار و ۳۰۰ متر حفاری به ثبت رسیده است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده از سوی واحد متقاضی، تا پایان امسال عملیات حفاری چهار حلقه چاه از ۶ حلقه چاه مورد اشاره پایان می‌یابد.

مدیر پروژه‌های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری اجرای هم‌زمان این دو پروژه را از آن دسته پروژه‌های فعال، موفق و سرآمد این شرکت برشمرد و افزود: عملیات اجرایی پروژه هشت حلقه چاه اکتشافی تیرماه و پروژه ۶ حلقه در بهمن‌ماه سال ۹۷ کلید خورد و طبق برنامه ادامه دارد.

وی افزود: از نکات با اهمیت و برجسته این پروژه‌ها اکنون می‌توان به کشف میدان عظیم گازی ارم از طریق حفاری چاه اکتشافی دنگ -۱ در منطقه خنج  استان فارس با دستگاه ۳۳ فتح و همچنین کشف دومین مخزن بزرگ نفتی در استان خوزستان که تحت عنوان میدان نفتی نام‌آوران نامگذاری شده است، اشاره کرد.

مهدی‌پور تصریح کرد: کشف هر میدان نفتی یا گازی بی‌تردید سبب ایجاد منابع جدیدی از ثروت خواهد شد که می‌تواند دورنمای درازمدت و ویژه‌ای برای کشور به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *