اخبار داغ

بومی‌سازی سیستم‌های طیف‌سنجی برای کاربرد در صنایع و پزشکی

تیم تحقیقاتی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان سیستم‌های طیف‌سنجی رامان برای کاربرد در صنایع نفت و گاز و همچنین شناسایی سلول‌های سرطانی را بومی‌سازی کردند. به گزارش ایسنا، حسین خادم، رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان، طیف سنجی به روش رامان را یک روش علمی دانست که در آن نور لیزر به مواد مختلف تابانده می‌شود و برگشت […]

اشتراک گذاری
10 خرداد 1399
75 بازدید
کد مطلب : 1134

بومی‌سازی سیستم‌های طیف‌سنجی برای کاربرد در صنایع و پزشکی

تیم تحقیقاتی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان سیستم‌های طیف‌سنجی رامان برای کاربرد در صنایع نفت و گاز و همچنین شناسایی سلول‌های سرطانی را بومی‌سازی کردند.

به گزارش ایسنا، حسین خادم، رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان، طیف سنجی به روش رامان را یک روش علمی دانست که در آن نور لیزر به مواد مختلف تابانده می‌شود و برگشت نور مبنای تحلیل و آنالیز علمی قرار می‌گیرد.

خادم افزود: این دستگاه برای آنالیز مواد مختلفی اعم از مشتقات نفت و گاز، مواد پتروشیمی، سلول‌های سرطانی، غذا و دارو، انواع جواهر و نظایر آنها به کار می‌رود.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای واردات این دستگاه، اظهار کرد: به دلیل تحریم و افزایش قیمت، واردات این دستگاه با مشکل مواجه شد؛ از این رو با تشکیل تیم تحقیقاتی مطالعات اولیه برای ساخت این دستگاه را اجرایی کردیم و توانستیم نمونه مشابه داخلی را  تولید کنیم.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خادم ضمن توضیح جزئیات بیشتر درباره نحوه بومی‌سازی فناوری مرتبط با این دستگاه، افزود:  محصول تولیدشده در شرکت با یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی تولید می‌شود. این تفاوت قیمت و کیفیت خوب دستگاه باعث شده است که مشتریان  داخلی اقبال خوبی به این محصول نشان دهند. در حال حاضر بر خلاف نمونه‌های متفرقه وارداتی، این دستگاه با یک سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش و آموزش کامل به مشتریان تحویل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *