اخبار داغ

کاهش رتبه الکسا سایت ایران و گلوبال در سال ۲۰۲۰

اگر مدیر سایت یا صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید احتمالا تا به حال واژه رتبه الکسا به گوشتان خورده است. این روزها به پیشرفت روز به روز تکنولوژی بسیاری از کسب و کارها با راه اندازی وب سایت مشغول به کسب درآمد از وب شده اند؛ افزایش رتبه الکسا یا بالعکس کاهش رتبه الکسا می تواند منجر به فروش […]

اشتراک گذاری
08 خرداد 1399
192 بازدید
کد مطلب : 1048

اگر مدیر سایت یا صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید احتمالا تا به حال واژه رتبه الکسا به گوشتان خورده است.

این روزها به پیشرفت روز به روز تکنولوژی بسیاری از کسب و کارها با راه اندازی وب سایت مشغول به کسب درآمد از وب شده اند؛ افزایش رتبه الکسا یا بالعکس کاهش رتبه الکسا می تواند منجر به فروش بیشتر کالا یا خدمات شما شود.

کاهش رنک الکسا برای افزایش بازدید سایت بسیار حائز اهمیت می باشد، در سرتاسر وب فارسی افراد زیادی هستند که در صدد کاهش رتبه الکسا سایت خود تلاش می کنند. کاهش رتبه الکسا ایران نه تنها باعث افزایش محبوبیت وب سایت می شود بلکه یکی از مهم ترین شاخص ها برای اندازی گیری قدرت سایت می باشد.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا با معرفی ۸ روش رتبه الکسا شما را کاهش دهیم.

رتبه الکسا چیست؟

کاهش رتبه الکسا سایت ایران و گلوبال در سال ۲۰۲۰
وضعیت سایت سئو آسان وب در الکسا

امروزه سایت های بسیاری هستند که در زمینه های مختلف مانند فروشگاه اینترنتی، سایت دانلود، سایت های محتوا محور فعالیت می کنند این دسته از سایت ها برای پیشرفت و بهتر دیده شده در زمینه فعالیت خود نیاز به انجام یکسری تسک برای افزایش بازدید و کاهش رتبه Alexa نیاز دارند.

یکی از دغده های اصلی مدیران سایت کاهش رنکینگ الکسا برای فروش بیشتر تبلیغات است که در نهایت منجر می شود به افزایش کسب درآمد.

حال اگر قصد راه اندازی سایت و وبلاگ را دارید با بسیاری از واژه های تخصصی در این زمینه آشنا خواهید شد که واژه الکسا یکی از مهمترین آنها خواهد بود. در واقع الکسا یک سرویس رتبه بندی برای سایت های اینترنتی می باشد که از طریق وب سایت Alexa.com ، میتوانید رتبه بندی سایت خود را مشاهده کنید.

الکسا یک سایت برای رتبه بندی وب سایت های اینترنتی بر اساس آمار بازدید می باشد؛ برای بررسی رتبه سایت در الکسا ایران و جهان باید از طریق لینک https://www.alexa.com/siteinfo اقدام کنید به آنالیز URL.

سرویس الکسا در حال حاضر معتبرترین پایگاه اینترنتی برای رتبه بندی سایت بر اساس معیار هایی نظیر: میزان محبوبیت و ترافیک است. رتبه بندی الکسا در دو بخش رتبه محلی (بازدیکنندگان کشور هدف) و رتبه جهانی در نظر گرفته می شود.

سایت الکسا چه گزارشاتی به ما میدهد؟

یادمان رفت که به این نکته اشاره کنیم: الکسا یکی از شرکت های زیر مجموعه آمازون (Amazon.Com) می باشد؛ در ادامه با گزارشاتی که می توان به صورت رایگان از الکسا دریافت کرد آشنا شوید:

۱- فرصت های کلمه کلیدی (KEYWORD OPPORTUNITIES BREAKDOWN)

  • Keyword Gaps (فرصت برای کسب رتبه در این کلمات کلیدی)
  • Easy-to-Rank Keywords (به راحتی در این کلمات رتبه بگیرید)
  • Buyer Keywords (کلمات کلیدی به خرید منتهی می شوند)
  • Optimization Opportunities (فرصت برای بهینه سازی این کلمات)

۲- روش های مقایسه (COMPARISON METRICS)

  • Search Traffic (میزان ورودی ترافیک از سرچ)
  • Bounce rate (نرخ پرش)
  • Sites Linking In (تعداد بک لینک از دامنه)

۳- سایت های مشابه انتخاب شده توسط کاربران SIMILAR SITES BY AUDIENCE OVERLAP

  • Similar sites (سایت های مشابه)
  • Overlap score (نرخ ارتباط)

۴- رتبه الکسا در ۹۰ روز اخیر (ALEXA RANK 90 DAY TREND)

  • This site ranks (رتبه الکسا)
  • Daily Time on Site (متوسط زمان ماندگاری کاربران در سایت)

معیار های اندازی گیری رتبه الکسا چیست

مدال رنک Alexa

ترافیک ورودی از موتور های جستجو، بازدید مستقیم، نرخ بازگشت به صفحه، رفرش همه و همه از عوامل تاثیر گذار بر این رتبه هستند.

تمامی وب سایت های فعال در سطح وب به منظور کسب درآمد بیشتر در پی راه های افزایش مشتری می باشند کاهش یا افزایش رنکینگ سایت در الکسا سایت (بعضی از افراد فکر می کنند رنک الکسا باید افزایش پیدا کند در صورتی که این موضوع بالعکس است) می تواند شانس شما را برای کسب تبلیغ کنندگان بیشتر افزایش دهد.

بهبود رتبه الکسا ایران یکی از مهم ترین اقداماتی است که مدیران سایت باید به آن عمل کنند البته بیشتر کسانی که قصد فروش اینترنتی تبلیغات را دارند؛ رنک الکسا یک معیار است برای بررسی پربازدید بودن یا نبودن سایت لذا بسیاری از افراد که قصد خرید تبلغات ایترنتی مانند بنر و رپورتاژ آگهی را دارند به رتبه Alexa سایت دقت می کنند.

۸ روش برای کاهش رتبه الکسا وب سایت در سال ۲۰۲۰

به منظور پایین آوردن رتبه الکسا ایران و گلوبال روش های کمی وجود ندارد اما در ادامه به معرفی مهم ترین آنها که قالب ۸ روش کاربری ارائه می شود می پردازیم.

۱- افزایش ترافیک ارگانیک از موتور های جستجو

افزایش ورود گوگل باعث بالا رفتن میزان Search Traffic سایت شده و بازدید ارگانیک به سایت ارجاع می دهد.

۲- تولید محتوا یونیک و بهینه شده

تولید محتوای خلاقانه اختصاصی (Unique) از ابتدایی ترین روش های جذب ترافیک از گوگل، بینگ و سایر موتور های جستجو است. با هدف قراردادن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار اینترنتی شانس خود را برای دیده شدن در فضای وب افزاش دهید.

۳- دیجیتال مارکتینگ

به کارگیری کانال های دیجیتال مارکتینگ موجب افزایش ترافیک سایت موجب افزایش ترافیک سایت می شود. بازاریابی دیجیتال در کانال هایی مانند: یوتوب، آپارات، اینستاگرام، فیسبوک … انجام می شود.

۴- به روز بودن سایت و محتوا

کاربران به خواندن محتوای قدیمی و تاریخ گذشته علاقه ای ندارند آنها دنبال جدیدترین مقالات هستند، سایت خود و محتوا آن را بروز نگه دارید. محتوای هر صفحه را با رقبای خود مقایسه کرده و بهترین ورژن خروجی را از آن تهیه کنید.

۵- زمان ماندگاری کاربران در صفحه را کاهش دهید

نرخ پرش یا Bounce Rate یکی از فاکتور های مهم در سئو می باشد هر چه زمان ماندگاری کاربران در سایت بیشتر باشد شانس رتبه گرفتن در گوگل نیز افزایش پیدا می کند و در نهایت همه ی قیف ها به کاهش رتبه سایت در الکسا میریزد.

۶- جمع آوری بک با کیفیت فراموش نشود

به احتمال زیاد با سایت های پربازدید با رنک الکسا زیر ۱۰۰۰ ایران مواجه شده اید اگر نگاهی به بک لینک پروفایل این وب سایت ها در ابزار سئو Ahrefs بی اندازید متوجه وجود تعداد زیادی بک لینک خواهید شد.

۷- افزایش آتوریتی سایت

اگر تصمیم جدی برای برای کاهش رتبه الکسا وب سایت دارید باید حداکثر استفاده را از روش های موجود بکنید. افزایش دامین آتوریتی MOZ در کاهش رتبه الکسا جهانی و ایران موثر خواهد بود.

۸- استفاده از تبلیغات کلیکی (PPC) و ادوردز (Adwords)

این یکی نیاز به هزینه دارد، یکی از راه های افزایش بازدید و کاهش رتبه خرید تبلیغات است، در حال حاضر بهترین ها مارکت Google Adwords و تبلیغات PCC می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *