اخبار داغ

چابک‎سازی فرآیندهای کاری در پژوهشگاه صنعت نفت

برنامه‌ریزی جدی برای چابک‌سازی و تسریع فرآیندها در حوزه مدیریت منابع مالی و مدیریت منابع انسانی در دستور کار حوزه پشتیبانی پژوهشگاه صنعت نفت قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، ابراهیم علایی، معاون پشتیبانی پژوهشگاه به شعار پژوهشگاه در سال ۹۹ با عنوان «نوآوری در کسب‌وکار» […]

اشتراک گذاری
07 خرداد 1399
54 بازدید
کد مطلب : 1040

برنامه‌ریزی جدی برای چابک‌سازی و تسریع فرآیندها در حوزه مدیریت منابع مالی و مدیریت منابع انسانی در دستور کار حوزه پشتیبانی پژوهشگاه صنعت نفت قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، ابراهیم علایی، معاون پشتیبانی پژوهشگاه به شعار پژوهشگاه در سال ۹۹ با عنوان «نوآوری در کسب‌وکار» اشاره کرد و گفت: به دنبال این نامگذاری باید خلاقیت‌هایی را برای افزایش سبدهای تأمین منابع در سازمان به‌کار بریم و این موضوع مستلزم آن است که در حوزه پشتیبانی، برنامه‌ریزی جدی برای چابک‌سازی و تسریع فرآیندها در حوزه مدیریت منابع مالی و مدیریت منابع انسانی صورت پذیرد و ما همواره تلاش می‌کنیم در کنار همکاران در حوزه صف و ستاد باشیم تا بهترین خدمات را در حوزه‌های مختلف به آنها ارائه کنیم.

وی با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده در بخش‌های مختلف اظهار کرد: نظارت بر ۱۵ پیمان کلان در پژوهشگاه، بازنگری در نحوه محاسبه مبالغ پیمان‌ها، نگهداشت مجموعه‌های عمومی و اختصاصی، تأمین نیازهای پژوهشگاه، ساماندهی و انتظام بخشی به جذب نیروهای پیمانکاری در حوزه‌های مختلف و مدیریت سلامت کاری و اداری همکاران از اهم فعالیت‌های برنامه‌ریزی معاونت پشتیبانی است که سال گذشته اجرایی شد.

معاون پشتیبانی پژوهشگاه صنعت نفت عنوان کرد: اواخر سال گذشته با خلاقیت و نوآوری همکاران بخش مهندسی مکانیک، تونل مه‌پاش با هدف ضدعفونی کارکنان هنگام ورود و خروج آنها به سازمان طراحی و ساخته شد که این فرآیند در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه برای سازمان به انجام رسید.

علایی به فعالیت‌ واحد خدمات عمومی اشاره کرد و افزود: ۷ هکتار از فضای سبز پژوهشگاه احیا و بازیابی شد، همچنین با همکاری شهرداری منطقه ۲۲، نزدیک به ۲ هزار اصله نهال از گونه‌های مختلف غرس شد که افزون بر فضای موجود، ۱۵۰ مترمربع نیز به مساحت فضای سبز مجموعه افزوده شد.

برگزاری ۱۷۶ دوره آموزشی

وی از مرکز تخصصی آموزش‌های پژوهشگاه به‌عنوان یکی از هاب‌های کلیدی در صنعت نفت یاد کرد و گفت: سال گذشته در زمینه ارتقای دانش و مهارت کارکنان پژوهشگاه و شرکت‌های مختلف صنعت نفت، بیش از ۱۷۶ دوره مختلف آموزشی در این واحد برگزار شد که از این میان، ۲۴ دوره در حوزه بالادست، ۲۰ دوره در حوزه پایین‌دست و ۱۰ دوره مربوط به حوزه انرژی و محیط زیست بوده و بالغ بر ۱۰۰ دوره آموزشی در حوزه‌های مدیریت و اچ‌اس‌یی در پژوهشگاه برنامه‌ریزی و اجرا شده و از سوی دیگر برای ارتقای دانش و مهارت‌افزایی همکاران فعال در پروژه و طرح‌ها نیز ۱۸ دوره آموزشی مرتبط در نظر گرفته شده است.

معاون پشتیبانی پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: در بخش توسعه مدیریت دانش نیز دوره‌هایی مانند مدیریت پروژه، مهندسی ارزش، بهینه‌سازی فرآیند مدیریت پروژه، ۱۴ دوره آموزشی برای ارتقای همکاران در سطح بین‌الملل و پنج دوره متنوع آموزش زبان انگلیسی برای کارکنان داخل سازمان برگزار شد و ۴۶ دوره مختلف به‌صورت آموزش از راه دور نیز برای همکاران در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

بهره‌برداری از فناوری‌های جدید با حداقل مصرف انرژی

علایی به اقدام‌های عمومی انجام‌شده در واحد خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد و گفت: بهینه‌سازی امکانات موجود در مجموعه ورزشی پژوهشگاه از مواردی است که در دستور کار این واحد قرار دارد و یکی از اتفاق‌های مثبت که در این زمینه انجام شد، انتقال آب مجموعه ورزشی به تصفیه‌خانه مرکزی و بازچرخانی آن در مسیر آبیاری فضای سبز بوده است.

وی ادامه داد: در زمینه مدیریت منابع آب و انرژی می‌توان به توسعه سیستم‌های تزریق آب یا آبیاری قطره‌ای و مکانیزه در حوزه‌های مختلف اکوسیستم فضای سبز در مساحتی بالغ بر ۱۵ کیلومتر اشاره کرد و همچنین در راستای صرفه‌جویی مصارف انرژی، شاهد تغییر ساختار منابع روشنایی و تکنولوژی بوده‌ایم و بر همین اساس، استفاده از فناوری‌هایی را که حداقل مصرف انرژی را با حداکثر روشنایی داشته‌اند در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون پشتیبانی پژوهشگاه صنعت نفت بهره‌برداری بهینه از سامانه‌های موجود به‌ویژه سامانه مدیریت هوشمند ساختمان (BMS) و سامانه‌های مخابراتی را از رویدادهای مهم این معاونت برشمرد و افزود: در بخش مخابرات پژوهشگاه، توانستیم با راه‌اندازی سیستم دیجیتال و ای پی فون، نیروهای این بخش را از ۱۰ نفر به دو نفر کاهش دهیم و این در حالی صورت پذیرفت که خدمات‌رسانی به بخش‌های مختلف پژوهشگاه افزایش داشت و از سوی دیگر ارتباط شبکه مخابرات پژوهشگاه با وزات نفت و تمرکز فکس سرور از دیگر اقدام‌های انجام‌شده در بخش مخابرات است.

ایجاد سامانه جمع‌آوری آب باران

وی ادامه داد: سال گذشته ایجاد سامانه‌های جمع‌آوری آب باران و انتقال آن به تصفیه‌خانه مرکزی و برنامه‌ریزی به‌منظور به‌کارگیری بهینه از آب‌های تصفیه‌شده در بخش‌های مختلف فضای سبز از اقدام‌هایی است که در زمینه مدیریت مصرف منابع آب رقم خورد و آمارها حاکی از آن است که بالغ بر ۲۰۰ مترمکعب در روز، آب تصفیه‌شده از تصفیه‌خانه، بازیابی و بازچرخانی شده و در سیستم و سامانه‌های مصرفی قرار می‌گیرد.

علایی با تأکید بر اینکه پژوهشگاه در زمینه مجموعه ورزشی و مسئولیت اجتماعی خدمات گوناگونی را به کارکنان و دیگر بخش‌های صنعت ارائه می‌کند، افزود: سال گذشته با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ۲۹ هزار نفر از آقایان و بالغ بر ۵ هزار نفر از بانوان از مجموعه امکانات پژوهشگاه بهره‌مند شدند که افزون بر اینها ۱۷ قرارداد با بخش‌های مختلف صنعت نفت به‌منظور ارائه خدمات در این حوزه منعقد شده است.

معاون پشتیبانی پژوهشگاه صنعت نفت به مناقصات مرتبط با معاونت پشتیبانی نیز اشاره کرد و گفت: در بخش کمیسیون مناقصات ۱۵ پیمان اساسی در حوزه‌های پشتیبانی و خدمات‌رسانی در سال گذشته برقرار شد که بر همین اساس، ملزم به ارزیابی کیفی ۱۳۰ شرکت در کمیسیون شده‌ایم تا بهترین شرکت‌ها را انتخاب و خدمات مناسبی را به همکاران ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه واحد امور اداری از تنوع کاری مختلفی برخوردار است، تصریح کرد: در حوزه‌های اداری و پشتیبانی خدمات کارکنان، اقدام‌های متنوعی مانند استعلام و کاریابی، ارزیابی عملکرد کارکنان، امور بیمه‌گیری، حضور و غیاب و مسائل مربوط به ماموریت‌های اداری پیگیری و تلاش شد این فعالیت‌ها در کوتاه‌ترین زمان با بهترین شکل برای مجموعه‌های مختلف پژوهشگاه انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *