اخبار داغ

علت افت امروز شاخص بورس چه بود؟

عضو هیات مدیره شرکت مشاوره سرمایه گذاری آرمان آتی، گفت: بازار سهام طی چند ماه گذشته رشد پرشتابی را تجربه کرد و انتظار می‌رفت شاخص به مدار اصلاح وارد شود که با توجه به افت فعلی شاخص به نظر می‌رسد طی یک یا دو روز آینده روند نزولی بازار متوقف می‌شود.   اسلامی بیدگلی، عضو […]

اشتراک گذاری
06 خرداد 1399
120 بازدید
کد مطلب : 1016

عضو هیات مدیره شرکت مشاوره سرمایه گذاری آرمان آتی، گفت: بازار سهام طی چند ماه گذشته رشد پرشتابی را تجربه کرد و انتظار می‌رفت شاخص به مدار اصلاح وارد شود که با توجه به افت فعلی شاخص به نظر می‌رسد طی یک یا دو روز آینده روند نزولی بازار متوقف می‌شود.

 

اسلامی بیدگلی، عضو هیات مدیره شرکت مشاوره سرمایه گذاری آرمان آتی، ضمن تحلیل حرکت روزهای گذشته شاخص چشم انداز آتی بازار سرمایه را ترسیم کرد و گفت: بازار سهام طی چند ماه گذشته رشد پرشتابی را تجربه کرد و انتظار می‌رفت شاخص به مدار اصلاح وارد شود.

وی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته بازار سرمایه شاهد ورود سرمایه‌گذاران جدیدی بود که بخشی از آنها غیرحرفه ای هستند، ادامه داد: روزهای ابتدایی افت بازار بر مبنای انتظارات اصلاحی شکل گرفت اما ترس سرمایه گذاران حقیقی تازه وارد از روزهای منفی منجر به بروز رفتارهای هیجانی، صف فروش و طولانی‌تر شدن فرآیند اصلاح شد و ما شاهد روزهای منفی بیشتری بودیم.

عضو هیات مدیره شرکت مشاوره سرمایه گذاری آرمان آتی افزود: باید توجه کنیم که داد و ستد در بازار سرمایه فرآیند پیچیده و تخصصی است که به دانش، آگاهی و تجربه نیاز دارد و افراد بدون کسب تخصص و تجربه لازم در روزهای اصلاح بازار هیجانی عمل می‌کنند و باعث تشدید نوسان شاخص می‌شوند.

علی اسلامی بیدگلی به عرضه دارا یکم توسط دولت اشاره کرد و افزود: عرضه سهام دولتی در بازار سرمایه اقدام با ارزشی بود و حدود سه و نیم میلیون نفر در این صندوق سرمایه گذاری کردند با این حال به دلیل تبلیغات محدود، تنها یک سوم این عرضه با تقاضا همراه شد. میزان استقبال از ETF دولت باعث شد شرکت‌های حاضر در دارا یکم روند نزولی در پیش بگیرند و افت بیشتر شاخص را رقم بزنند.

این کارشناس بازار سرمایه به موضوع سهام عدالت نیز اشاره کرد و افزود: اکثر شرکت‌های سبد سهام عدالت ناشران بزرگ بورسی هستند و انتظار عرضه سهام عدالت از سوی افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند افت شاخص را به همراه داشت.

عضو هیات مدیره شرکت مشاوره سرمایه گذاری آرمان آتی ادامه داد: با توجه به افت فعلی شاخص به نظر می‌رسد طی یک یا دو روز آینده روند نزولی بازار متوقف می‌شود اما امیدواریم این بار سرمایه گذارانی که تجربه سرمایه گذاری و فعالیت در بازار سرمایه ندارند به شکل مستقیم در بورس سرمایه گذاری کنند.

علی اسلامی بیدگلی افزود: قطعا سرمایه گذاری غیر مستقیم افراد غیر حرفه ای در بازار سرمایه از زیان فردی و جمعی سرمایه گذاران جلوگیری می کند.

وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه در حال حاضر با ریسک سیستمی روبرو نیست، افزود: قیمت های جهانی نسبت به ماه فروردین یا با رشد اندک همراه بودند یا ثبات داشتند، بر این اساس، شرکت ها در شرایط مطلوبی قرار دارند، طی ماه های گذشته تنش های سیاسی کاهش محسوس داشت و افزایش نرخ ارز نیز برای بسیاری از شرکت های حاضر در بازار سرمایه مزیت محسوب می شود. بنابراین ریسک خاصی در حال حاضر پیش روی بازار سرمایه نیست.

عضو هیات مدیره شرکت مشاوره سرمایه گذاری آرمان آتی ادامه داد: شرایط بازار در چند روز گذشته نشان داد که ما همچنان به تقویت توسعه و تقویت امر بازار گردانی نیاز داریم. بازارگردانی کارآمد بهترین گزینه پیشگیری از نوسان غیر منطقی مثبت یا منفی شاخص است.

سهام عدالت را حفظ کنید

عضو هیات مدیره شرکت مشاوره سرمایه گذاری آرمان آتی در ادامه گفتگو با سنا به دارندگان سهام عدالت توصیه کرد این دارایی با ارزش را حفظ کنند و افزود: سبد سهام عدالت از شرکت های بنیادی بازار تشکیل شده و به جرات می توان ادعا کرد این دسته از شرکت ها هیچ یک دچار حباب نیستند. به صاحبین سهام عدالت توصیه می کنم این دارایی با ارزش را حفظ کنند.

وی ادامه داد: مالکین سهام عدالت با استراتژی نگاه بلند مدت منفعتی بسیار بیشتر از امروز کسب خواهند کرد.

چند توصیه ضروری به سهامداران

اسلامی بیدگلی با اشاره به اینکه رشد چند ماه گذشته بازار سرمایه تجربه بی نظیری بود که تکرار آن به راحتی رقم نمی‌خورد، افزود: هرچند بازار به روند رو به رشد و منطقی خود باز می‌گردد اما ما شاهد افت و خیز ذاتی شاخص هم خواهیم بود. بنابراین به آن دسته از سرمایه گذاران تازه وارد که با مفاهیم بورسی و رفتار مالی آشنایی ندارند توصیه می‌کنم حتما به شکل غیر مستقیم و از طریق مشاورین دارای مجوز، سبد گردان ها و صندوق ها به بازار سرمایه ورود کنند.

 

خبرنگار:احسان غلامی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *