اخبار داغ

۳۵۰ هزار نفرساعت کار بی‌حادثه در ساخت جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی

مدیرعامل گروه پتروپارس با توضیح ویژگی‌های فنی جکت سکوی نخست طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به رئیس‌جمهوری و وزیر نفت گفت: برای نصب این سکو ۳۵۰ هزار نفرساعت کار انجام شده که خوشبختانه بدون حادثه بوده است. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، حمیدرضا مسعودی امروز (پنجشنبه، یکم خردادماه) در آیین آغاز عملیات […]

اشتراک گذاری
05 خرداد 1399
122 بازدید
کد مطلب : 925

مدیرعامل گروه پتروپارس با توضیح ویژگی‌های فنی جکت سکوی نخست طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به رئیس‌جمهوری و وزیر نفت گفت: برای نصب این سکو ۳۵۰ هزار نفرساعت کار انجام شده که خوشبختانه بدون حادثه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، حمیدرضا مسعودی امروز (پنجشنبه، یکم خردادماه) در آیین آغاز عملیات نصب پایه نخستین عرشه دریایی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی و از محل نصب جکت فاز ۱۱ در آب‌های نیلگون خلیج فارس یادآور شد: جکت سکوی ۱۱B پارس جنوبی به عنوان نخستین سازه دریایی این فاز ۱۱ا ردیبهشت‌ماه امسال در یارد شرکت نفت سازه قشم بارگیری شد.

وی با بیان اینکه جکت این فاز هم‌اکنون آماده نصب است، درباره مشخصات فنی آن توضیح داد: وزن این چهارپایه و متعلقات آن معادل ۲ هزار و ۲۰۰ تن و دارای چهار پایانه و ارتفاعی برابر با ۸۰ متر است.

مدیرعامل گروه پتروپارس با بیان اینکه برای ساخت این جکت ۳۵۰ هزار نفرساعت کار انجام شده که خوشبختانه بدون حادثه بوده است، افزود: در طراحی و ساخت این جکت به صورت کامل از طراحان، مشاوران و پیمانکاران داخلی استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه با نصب این جکت بلافاصله دکل حفاری برای حفر پنج حلقه چاه در گام نخست روی آن نصب خواهد شد، تصریح کرد: با حفر پنج حلقه چاه امکان برداشت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز غنی از این فاز محقق می‌شود.

مسعودی با بیان اینکه هم‌اکنون ناوگان شناوری پیمانکار آماده نصب جکت است، از رئیس جمهوری خواست در صورت صلاحدید دستور آغاز عملیات نصب این جکت را صادر کند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری پس از شنیدن این توضیحات اظهار کرد:

«از همه تلاش‌های دست‌اندرکاران فعالیت‌های نفت و گاز در منطقه حساس خلیج فارس و از شما و همه عزیزانی که هم اکنون تصویرشان را مشاهده می‌کنیم، قدردانی می‌کنم که در شرایط خاص امروز و ماه مبارک رمضان و همچین در شرایط کرونا دست از تلاش و فعالیت برنداشتند. ندای جهش تولید در سال ۹۹ در شرایط سخت در گوش و جانمان است و بسیار خوشحالم که این اقدام امروز در فاز ۱۱ آغاز می‌شود.

به نام خداوند بزرگ و با میمنت ماه مبارک رمضان و در آستانه عید فطر مبارک اقدام‌های لازم برای نصب پایه سکوی فاز ۱۱ را آغاز کنید؛ علی برکت الله»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *