اخبار داغ

ایران قوی‌ترین سیلی را به دولت ترامپ زد/ آغاز فروپاشی سیاست‌های تحریم و محاصره توسط آمریکا

یک روزنامه فرامنطقه‌ای در مقاله‌ای نوشت، ورود نفت‌کش‌های ایرانی به سواحل ونزوئلا سیلی قوی به رئیس‌جمهور آمریکا و استکبار آمریکایی است و مقدمه فروپاشی سیاست تحریم‌ها و محاصره‌های واشنگتن علیه کشورها را کلید زد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روزنامه فرامنطقه‌ای “رای الیوم” طی مقاله‌ای در بخش سخن سردبیر نوشت: نمی‌دانیم “دونالد ترامپ” رئیس‌جمهوری […]

اشتراک گذاری
05 خرداد 1399
123 بازدید
کد مطلب : 947

یک روزنامه فرامنطقه‌ای در مقاله‌ای نوشت، ورود نفت‌کش‌های ایرانی به سواحل ونزوئلا سیلی قوی به رئیس‌جمهور آمریکا و استکبار آمریکایی است و مقدمه فروپاشی سیاست تحریم‌ها و محاصره‌های واشنگتن علیه کشورها را کلید زد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روزنامه فرامنطقه‌ای “رای الیوم” طی مقاله‌ای در بخش سخن سردبیر نوشت: نمی‌دانیم “دونالد ترامپ” رئیس‌جمهوری آمریکا، که اخبار ورود نخستین نفت‌کش ایرانی به یکی از بنادر ونزوئلا را دنبال می‌کند، چه حسی دارد. ورود این نفت‎کش چالشی شدید علیه تهدیدات ترامپ و نیز شکستن محاصره ظالمانه و گرسنه نگه‌داشتن ونزوئلا محسوب می‌شود. ولی ما به خوبی می‌دانیم که ورود نفت‌کش به ترامپ حس شکست و تحقیرآمیزی دست داده است؛ چرا که تهدیدهای او از جمله توقیف این کشتی، ترساندن ایران و مانع شدن در برابر همبستگی این کشور با ملت دوست ونزوئلا و نیز ایستادن ایران در کنار ونزوئلا و رئیس‌جمهور شجاع و منتخب این کشور و نیز شکستن محاصره آمریکا و فراهم کردن نیازهای سوختی ونزوئلا، شکست خورده است. ۴ نفت‌کش ایرانی دیگر نیز در راه است.

تفاوت اساسی میان ایران و ایالات متحده این است که ایران فرآورده‌های نفتی را به ملت محاصره‌ شده‌ای می‌فرستد که رهبرشان “نه” بزرگ به تلاش‌های آمریکا برای زانو درآوردن این ملت گفت، ولی آمریکا نیروهای مزدورش را در تلاشی ناامیدانه برای ساقط کردن “نیکلاس مادورو” رئیس‌جمهور منتخب می‌فرستاد تا یکی از مزدورانش را به جای او بر مسند قدرت بنشاند.

رئیس‌جمهور متکبر یعنی دونالد ترامپ به خوبی می‌داند که “حسن روحانی” رئیس‌جمهوری ایران زمانی‌که به دولت آمریکا درباره تلاش‌های آن برای رهگیری کشتی‌های ایرانی یا ایجاد هرگونه مزاحمت برای آنها هشدار داد، شفاف بود؛ چرا که پاسخ ایران تکان‌دهنده خواهد بود نه در ونزوئلا و دریای کارائیب بلکه در خلیج‌فارس، که صدها کشتی آمریکایی در آنجا حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *