اخبار داغ

تجهیز جنگنده‌های سپاه به اولین موشک مافوق صوت

با توجه به برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر این موشک مافوق صوت، ناوگان عملیاتی سپاه می توانند هرنوع سامانه پدافندی در منطقه همچون پاتریوت های نسل جدید و هر مرکز مهم را بدون هیچ گزند یا تهدیدی، نابود کنند. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، دستیابی به تکنولوژی پرتاب موشک از هواپیما بحث جدیدی نه […]

اشتراک گذاری
24 اردیبهشت 1399
102 بازدید
کد مطلب : 327

با توجه به برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر این موشک مافوق صوت، ناوگان عملیاتی سپاه می توانند هرنوع سامانه پدافندی در منطقه همچون پاتریوت های نسل جدید و هر مرکز مهم را بدون هیچ گزند یا تهدیدی، نابود کنند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، دستیابی به تکنولوژی پرتاب موشک از هواپیما بحث جدیدی نه در عالم رسانه و نه در صنایع نظامی نیست ولی آنگاه که پرتابه مورد نظر را موشکی با خاصیت های پرواز بالستیک در نظر بگیریم، باید بگوییم که با پدیده ای جدید و قدرتی کم نظیر در میان نیروهای مسلح دنیا رو به رو هستیم. در جهان امروز و با توجه به توسعه بیش از پیش سامانه های دفاع هوایی، کشورهای مختلف به دنبال توسعه راه های گوناگون برای دور زدن این سیستم های دفاعی و رسیدن به هدف بوده اند. در این میان در دوره جنگ سرد برخی طرح ها برای امکان سنجی پرتاب موشک های بالستیک از هواپیما ارائه شده که در نهایت هیچگاه عملیاتی نشدند.

در عصر فعلی نیز ارتش و صنایع نظامی کشور چین تلاش هایی را برای مجهز کردن بمب افکن های اچ ۶ خود به موشک های بالستیک با قابلیت ضد کشتی کرده که به نظر تا حدی موفقیت آمیز بوده و روسها نیز توسعه پرتاب های بالستیک از جنگنده های میگ ۳۱ را شدیدا دنبال می کنند. اما در این میان بحث مجهز کردن جنگنده ها به راکت های خاص و بعضا هدایت شونده زمین به زمین از جمله راه حل های خاص و نادری است که به نظر می رسد صحنه جدید نوآوری برای صنایع نظامی جمهوری اسلامی ایران باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *