اخبار داغ

آبشارهای تنگ کرد باغملک

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، شهرستان باغملک، یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب غربی ایران است. این شهرستان با شهرستان‌های رامهرمز، ایذه، و شهرستان هفتکل هم‌ مرز است. مرکز این شهرستان، شهر باغ‌ملک است. در این مطلب میخواهیم آبشارهای تنگ کرد شهرستان باغملک را معرفی کنیم. قلعه تل درواقع بخش مرکزی باغملک است […]

اشتراک گذاری
08 اردیبهشت 1399
147 بازدید
کد مطلب : 145750

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، شهرستان باغملک، یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب غربی ایران است. این شهرستان با شهرستان‌های رامهرمز، ایذه، و شهرستان هفتکل هم‌ مرز است. مرکز این شهرستان، شهر باغ‌ملک است.

در این مطلب میخواهیم آبشارهای تنگ کرد شهرستان باغملک را معرفی کنیم.

قلعه تل درواقع بخش مرکزی باغملک است و چند سالی می‌شود که از دهستان به بخش تغییر یافته است. آثار به جای مانده از اولین ساکنان این منطقه به بیش از ۵۰۰۰ سال پیش نسبت داده شده و هم‌زمان با حکومت عیلامیان بوده است. قلعه تل از نظر جغرافیایی در شمال باغملک و جنوب شهر ایذه و در دل رشته کوه زاگرس قرار دارد. آب و هوای معتدل و خاک حاصلخیز احتمالاً اصلی‌ترین دلایل برای سکونت ایلات مختلف در قلعه تل بوده است. این شهر تاریخی در ابتدا در اطراف یک تپه بلند بنا شد و «تل» به معنی تپه هم احتمالا به همین خاطر در نام آن دیده می‌شود. نام این شهر اصالتا برگرفته از قلعه بزرگیست که عیلامیان در فراز تپه مذکور برپا کردند.

در ناحیه شمال شرقی قلعه تل منطقه‌ای به نام تنگ کرد قرار دارد که گردشگران و طبیعت گردان برای تماشای مناظر زیبای آن و همچنین دیدن آبشارهای بلندش حاضرند از رودخانه و تنگه‌های خطرناک هم عبور کنند.

این منطقه زیبا به واسطه قرار گرفتن در دل کوه و رویارویی با آبشارهای متعدد بسیار سرسبز است و بکر بودنش را هم عمدتا به خاطر صعب العبور بودنش حفظ کرده است. اگر مایلید به تنگ کرد بروید خاطرتان باشد که شیب تنگه آن بسیار خطرناک است و باید حتما مهارت‌های ماجراجویانه‌تان را ابتدا تقویت کنید. در برخی مناطق ممکن است حتی مجبور شوید برای ادامه راه از عرض رودخانه عبور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *