اخبار داغ

کارهای باور نکردنی نمک و سرکه

نکات کاربردی استفاده از محلول نمک و سرکه از محلول آب نمک به عنوان یک تسکین دهنده گلو درد، مـیکروب کش و دهـان شـویـه اسـتـفاده کـنـید. یـک قاشق چـایخـوری نـمک را در ۲۶۰ سی ســی آب گرم حل کنید و دهان را با آن بشویید و یا غرغره کنید . می توانید یک قاشق چای […]

اشتراک گذاری
04 اسفند 1398
69 بازدید
کد مطلب : 18951

نکات کاربردی استفاده از محلول نمک و سرکه

از محلول آب نمک به عنوان یک تسکین دهنده گلو درد، مـیکروب کش و دهـان شـویـه اسـتـفاده کـنـید. یـک قاشق چـایخـوری نـمک را در ۲۶۰ سی ســی آب گرم حل کنید و دهان را با آن بشویید و یا غرغره کنید . می توانید یک قاشق چای خـوری جوش شیرین نیز اضافه کنید. به خاطر داشـته بــاشید که محلول غلیظ آب نمک به غشاء مخاطی گلو آسیب میرساند. ۲) دستمالهای کثیف و لکدار را پیش از شستن در محلول آب نمک بخیسانید. ۳) نمک دور کننده مورچه ها و حلزونها میباشد. ۴) تازگی تخم مرغها را با ظرف حاوی محلول آب نمک ۱۰ درصد (۹۰ گرم آب و ۱۰ گرم نمک) تشخیص دهید.

تخم مرغهای سالم به زیر آب فرو رفته و به ته ظرف میروند در حالی که تخم مرغهای فاسد و کهنه روی آب غوطه ور باقی میمانند. اگر بصورت افقی شناور بمانند خیلی کهنه و اگر بصورت عمودی شناور بمانند کمتر کهنه هستند.

۵) هنگام آب پز کردن تخم مرغ اندکی نمک به آب اضافه کنید. نمک باعث میشود تخم مرغهای ترکدار در پوسته خود باقی بمانند. همچنین پوست کندن تخم مرغ های پخته آسانتر انجام خواهد گرفت. ۶) ظروف از جنس مس، مفرغ و برنج را با مخلوط نمک، سرکه و آرد پرداخت و صیقلی کنید. ۷) اندکی نمک به آب گلها اضافه کنید تا ماندگاری آنها بیشتر گردد. ۸) برای بر طرف کردن لکه های جوهر بروی فرش، روی لکه ها نمک بپاشید تا نمک جوهر را بخود جذب کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *