اخبار داغ

معرفی پایگاه داده ECOINVENT

ارزیابی دقیق اثرات زیست‌محیطی محصولات و خدمات در چهارچوب روش ارزیابی چرخه حیات به جمع‌آوری حجم زیادی از داده‌های قابل استناد نیاز دارد که این فرآیند می‌تواند امری زمان‌بر و پرهزینه باشد لذا در کشورهای مختلف پایگاه‌های داده معتبری بر مبنای روش ارزیابی چرخه حیات توسعه‌یافته‌اند که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توان از […]

اشتراک گذاری
04 اسفند 1398
179 بازدید
کد مطلب : 25367

ارزیابی دقیق اثرات زیست‌محیطی محصولات و خدمات در چهارچوب روش ارزیابی چرخه حیات به جمع‌آوری حجم زیادی از داده‌های قابل استناد نیاز دارد که این فرآیند می‌تواند امری زمان‌بر و پرهزینه باشد لذا در کشورهای مختلف پایگاه‌های داده معتبری بر مبنای روش ارزیابی چرخه حیات توسعه‌یافته‌اند که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. این پایگاه داده‌ها از مقبولیت جهانی برخوردار بوده و دارای حجم وسیعی از اطلاعات محصولات و خدمات و داده‌های قابل استناد مانند مصالح ساختمانی، فلزات، برق، فرآیندهای تولیدی، فرآیندهای ساختمانی، ماشین‌آلات حمل‌ونقل، مدیریت پسماند، تأمین آب و غیره می‌باشند. نتیجه فهرست‌نویسی مطالعات چرخه حیات در حوزه‌های مختلف، یک پایگاه داده می‌باشد که جزئیات آن شامل تمام منابع انرژی و منابع مورداستفاده در کل جریان محصول و انتشار آن‌ها به محیط‌زیست (خروجی)، بسته به مرز انتخاب شده برای مدل، محاسبه شده است.

یکی از خصوصیات برجسته نرم افزار OPENLCA دسترسی به طیف وسیعی از داده‌هاست که اکثر فرآیندها را به طور کامل پوشش می‌دهد. مهم‌ترین پایگاه داده‌های موجود شامل موارد زیر می‌شود:

ECOINVENT

US LCI

ELCD

LCA FOOD

برای تهیه داده های دیتابیس ECOINVENT و سفارش کتاب آموزش و راهنمای جامع نرم افزار OPENLCA به سایت زیر مراجعه نمایید:

http://omranclinic.ir/

یا با ایمیل زیر در ارتباط باشید:

ALIREZARSTKRD@YAHOO.COM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *