اخبار داغ

احتمال استفاده از مواد شیمیایی جدید زیست‌فعال به‌عنوان داروی ضد سرطان

احتمال استفاده از مواد شیمیایی جدید زیست‌فعال به‌عنوان داروی ضد سرطان محققان دانشگاه کانتربوری (UC) نیوزیلند در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند مواد شیمیایی زیست فعال جدیدی کشف کرده‌اند که می‌توان از آنها به عنوان داروهای ضد سرطان استفاده کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، موجوداتی مانند گیاهان، باکتری‌ها و ارگانیسم‌های دریایی […]

اشتراک گذاری
10 دی 1398
97 بازدید
کد مطلب : 450

احتمال استفاده از مواد شیمیایی جدید زیست‌فعال به‌عنوان داروی ضد سرطان

احتمال استفاده از مواد شیمیایی جدید زیست‌فعال به‌عنوان داروی ضد سرطان

محققان دانشگاه کانتربوری (UC) نیوزیلند در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند مواد شیمیایی زیست فعال جدیدی کشف کرده‌اند که می‌توان از آنها به عنوان داروهای ضد سرطان استفاده کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، موجوداتی مانند گیاهان، باکتری‌ها و ارگانیسم‌های دریایی که در طبیعت یافت می‌شوند، نه تنها دارای ساختار سه‌بعدی بیشتری از مولکول‌های مصنوعی هستند، بلکه میزان اکسیژن و نیتروژن آنها نیز بیشتر است.

مواد شیمیایی با این ویژگی دارای پتانسیل زیادی برای استفاده از آن‌ها و تبدیلشان به داروهای جدید هستند.

دانشمندان دانشگاه کانتربوری (UC) طی این مطالعه راهی برای سنتز ترکیباتی با ویژگی‌های مشابه با ترکیبات طبیعی ایجاد کردند. آنها مواد شیمیایی جدید “زیست فعالی” (bioactive) را کشف کرده‌اند که می‌تواند زمینه‌ای برای درمان جدید سرطان‌ها و عفونت‌های مقاوم به آنتی بیوتیک باشد.

دانشمندان طی این مطالعه ساختارهای مولکولی را در یک ترکیب مصنوعی تکثیر کردند. سپس با غربالگری دانشمندان دریافتند برخی از انها دارای زیست فعالی (bioactivity ) مرتبط با با درمان بیماری‌هایی مانند سرطان هستند.

به عنوان مثال، ترکیبات مشتق شده از کینین (quinine)، یک داروی ضد مالاریای مشهور، باعث مهار یک فرآیند بیولوژیکی به نام “اتوفاژی” می‌شود که این روش بدن برای بازیافت اجزای سلولی است. با این حال خود کینین این فعالیت را نشان نمی‌دهد.

دکتر “فولی” (Foley ) گفت: این استراتژی کلی برای ساختن ترکیبات شبه طبیعی می‌تواند به توسعه ترکیبات جدید آنتی بیوتیکی منجر شود. دستیابی به هر آنچه که می‌تواند یک گروه اصلی بیماری را درمان کند، یک دستاورد شگفت انگیز است. در نهایت ما مجموعه ترکیبات را به منظور گسترش مجموعه ترکیب در دسترس محققان نیوزیلند قرار دادیم و امیدواریم که این امر بتواند به شکستن سد مقاومت میکروبی و توسعه درمان‌های جدید برای دیگر بیماری‌ها مفید باشد. توجه به این نکته ضروری است که این مولکول‌ها با دقت بالا طراحی شده‌اند تا ساختارهای شیمیایی مولکول‌های طبیعی را به طور گسترده‌ای تقلید کنند، اما نباید از آنها به عنوان داروهای طبیعی استفاده کرد. ما توانسته‌ایم دقیقاً نحوه عملکرد ترکیبات جدید در سطح پروتئین‌ها و سلول‌ها را مشخص کنیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *