اخبار داغ

کاهش ۴۰ درصدی مصرف انرژی با پنل‌های خورشیدی

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، پژوهشگران یکی از شرکت‌های مستقر در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد با ارائه طرح‌های تحقیقاتی متفاوت درخصوص نقش نیروگاه‌های خورشیدی در ادارات و سازمان های دولتی منجربه کاهش مصرف انرژی به میزان ۴۰درصد در ساعات پیک در ماه‌های گرم سال شده‌اند. کارشناسان و تیم فنی این شرکت با حضور […]

اشتراک گذاری
28 آذر 1398
85 بازدید
کد مطلب : 52124

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، پژوهشگران یکی از شرکت‌های مستقر در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد با ارائه طرح‌های تحقیقاتی متفاوت درخصوص نقش نیروگاه‌های خورشیدی در ادارات و سازمان های دولتی منجربه کاهش مصرف انرژی به میزان ۴۰درصد در ساعات پیک در ماه‌های گرم سال شده‌اند.

کارشناسان و تیم فنی این شرکت با حضور در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد و با بهره گیری از استانداردهای روزِ جهانی و ملی، فناوری های دوستدار محیط زیست و کاهش هزینه ها در کنارِ بازدهی بالا موفق به ارائه طرح های تحقیقاتی متفاوتی درخصوص نقش نیروگاه‌های خورشیدی در ادارات و سازمان های دولتی شدند که این امر منجر به کاهش مصرف انرژی به میزان ۴۰ درصد در ساعات پیک در ماه‌های گرم سال شده است.


علیرضا داد، مدیرعامل این شرکت هدف اصلی این شرکت را احداث نیروگاه‌های خورشیدی بر روی سقف سوله‌های کارخانجات صنعتی عنوان و اظهار کرد: واحدهای صنعتی در حدود ۳۰ درصد برق کشور را مصرف می‌کنند و پتانسیل احداث ۱۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی بر روی سقف سوله‌های صنعتی وجود دارد.

عضو هیئت موسس و مدیر کارگروه نیروگاه‌های خورشیدی درشهرک‌های صنعتی کشور خاطرنشان کرد: در صورت بالفعل شدن این پتانسیل کمک شایانی به وزارت نیرو در تامین برق کشور و پیک زدایی به خصوص در ماه‌های گرم می‌شود و همچنین منبع درآمد جدید و مطمئن برای واحدهای صنعتی از طریق تولید و فروش برق سبز به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه این شرکت دارای تیم فنی مجرب در زمینه مشاوره و نصب سیستم‌های خورشیدی در ظرفیت‌های گوناگون بوده و تاکنون پروژه‌های متعددی در کشور انجام داده است، گفت: این شرکت درصدد است با تکیه بر توان مهندسی متخصصان خود و حضور فعال در صنعت انرژی، شرایط لازم و مطلوب را برای حضور سرمایه‌گذاران و صنعتگران در این صنعت فراهم کند.

مدیرعامل این شرکت فناور گفت: این شرکت با بهره‌گیری از مشاورانی از کشورهای آلمان و چین که جزو سازندگان برتر تجهیزات خورشیدی در سطح بین المللی هستند، به حوزه نیروگاه‌های خورشیدی (مسکونی، تجاری و صنعتی) ورود پیدا کرده و با بالاترین کیفیت، خدماتی مانند طراحی، مشاوره، تامین تجهیزات، نصب و بهره برداری، تعمیر و نگهداری و خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهد.

به گفته وی، کارشناسان جوان، تحصیل کرده و مجربِ این شرکت برای دادن مشاوره و در اختیار گذاشتن اطلاعات مورد نیاز جهت تدوین طرح توجیهی مناسب برای طراحی، نصب و بهره برداری نیروگاه‌های خورشیدی در مقیاس‌های مختلف پاسخگوی علاقه‌مندان این حوزه هستند.

وی با اعلام آمادگی در برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری مراکز آموزشی و دانشگاه‌های سراسرکشور، تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های حرفه‌ای این شرکت برگزاری دوره‌های آموزشی علمی و عملی بوده که این آموزش‌ها براساس به روزترین یافته‌ها در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، نیروگاه‌های خورشیدی و نرم افزارهای مرتبط است.

به نقل از وزارت علوم، این فعال حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر اضافه کرد: این شرکت ارائه خدمات علمی و آموزشی در زمینه انرژی‌های نو را به عنوان بخشی از فعالیت‌های خود در راستای انجام مسئولیت اجتماعی در دستور کار خود قرار داده است و همواره از درخواست‌های دانشجویان برای کارورزی و کارآموزی در این حوزه استقبال می‌کند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *