اخبار داغ

آبشاری عجیب در ایران

این آبشار در استان اصفهان در ۶۰ کیلومتری شهر سمیرم و در مجاورت روستای آب ملخ قرار دارد.آبشاری عجیب که به عنوان یک سمپاش عمل می کند و تمام ملخ ها و آفت های مزارع و زمین های کشاورزی را یکجا نابود می کند. طبیعی ترین آفت کش دنیا، از دل غار بیرون می آید […]

اشتراک گذاری
11 اردیبهشت 1398
90 بازدید
کد مطلب : 38792

این آبشار در استان اصفهان در ۶۰ کیلومتری شهر سمیرم و در مجاورت روستای آب ملخ قرار دارد.آبشاری عجیب که به عنوان یک سمپاش عمل می کند و تمام ملخ ها و آفت های مزارع و زمین های کشاورزی را یکجا نابود می کند. طبیعی ترین آفت کش دنیا، از دل غار بیرون می آید و به رودخانه می ریزد. این آبشار به آبشار تخت سلیمان نیز معروف است.پشت آبشار پرتگاه خطرناک و زیبایی وجود دارد که آب ملخ را به یکی از خطرناک‌ترین آبشارهای ایران تبدیل کرده است. بهترین زمان بازدید از آبشار آب ملخ فصل‌های بهار و تابستان است.

سال ها پیش، وقتی مزارع گندم روستاهای اطراف مورد تهاجم ملخ قرار گرفت، از آب این چشمه بزرگ برای دفع آفت استفاده کردند و ملخ ها یکجا هلاک شدند. اتفاقی که هنوز هم از ذهن کشاورزان منطقه پاک نشده و به همین دلیل، آنها هنوز هم مزارعشان را با آب این چشمه آبیاری می کنند. با این حال، نام دیگر این آبشار تخت سلیمان است و و مردم منطقه معتقدند که در این چشمه قطعه سنگی وجود داشته که تخت گاه حضرت سلیمان بوده اما اجانب آن را دزدیده اند.

نیوشا دقیقی ماسوله

پژوهشگر تاریخ ایران و کارشناس ارشد ایرانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *